La Moneda Circular Social.- El Putxi-

Els alumnes d’Economia de 1r batxillerat Social estan començant a treballar una cooperativa d’alumnes que serà l’encarregada de gestionar la moneda social del Putxi. Les cooperatives d’alumnes són una experiència educativa innovadora on els alumnes, amb la col·laboració del professorat, creen una empresa cooperativa amb els valors i funcionament democràtic que li són propis. D’aquesta manera, la participació i implicació dels alumnes són clau, ja que les decisions són preses pels alumnes que alhora són els responsables de la gestió social i econòmica de l’empresa i dels resultats de la seva activitat.
El divendres 31 Gener al pati de les 10h va començar  la primera activitat pública lligada amb la nova moneda social complementària a l´institut, el Putxi. Aquesta activitat es desenvoluparà a la cantina i consistirà en un esmorzar saludable per aquells alumnes que ja tinguin moneda social.

Aquesta MSC es troba dins del projecte REEP (Recurs Econòmic Educatiu del Puigvert), presentat a la convocatòria “Impulsem el que fas 2018” de Barcelona Activa, per l’Assemblea de Cooperació per la Pau (ACPP). En aquest sentit, durant els propers mesos de gener a juny de 2020 estan prevista la realització de les següents activitats:

• Creació d’una Cooperativa de Joves amb l’alumnat de 1r de Batxillerat Econòmic, la qual gestionarà El Putxi, la moneda complementària del centre.
  • Creació d’un disseny-logo de El Putxi, per part de l’alumnat de 1r de Batxillerat optativa Disseny
  • Adaptació d’una APP mòbil per a la dinamització de El Putxi, per part de l’alumnat de 3r d’ESO, assignatura de Tecnologia i informàtica.
  • Elaboració de proposta d’inclusió de El Putxi com a projecte dins del Pla Educatiu del Centre (PEC).
  • Continuar les activitats de dinamització de El Putxi, tales com els esmorzars saludables i els mercats de segona mà.
  • Continuar en la recerca de finançament per a continuar la dinamització de El Putxi.

Llistat d’activitats

Fitxa d’Inscripció