Creadors en Residència

Creadors en Residència és una iniciativa conjunta de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), Fàbriques de creació, A Bao A Qu. i el Consorci d’Educació de Barcelona, amb la col·laboració del MACBA. Els artistes residents, els creadors, intervenen als instituts com a autors, i desenvolupen els seus projectes acompanyats pels alumnes d’un grup-classe, que participen de manera habitual en el procés de creació. Es tracta, doncs, de crear un ambient similar al del taller renaixentista, on la transmissió es produeix fonamentalment a través de la participació i del contacte directe amb l’obra i amb el seu creador. Els alumnes, per tant, compartiran el projecte i el procés de creació de l’obra i hi participaran de manera activa. En aquest procés la reflexió també serà una part important del procés d’aprenentatge.

El curs 2019-20 van tenir les creadores Maria LLop i Vanesa Varela EN RESIDÈNCIA a l’Insitut. Degut a la pandèmia, no vam poder fer la cloenda del projecte, però fins a principis d’aquest curs.

L’acció ‘Vols parlar la taula?’ és una invitació a retrobar-nos al voltant d’una taula parada. Al llarg del confinament, el grup d’alumnes En Residència, juntament amb les seves professores i les creadores Maria Llop i Vanesa Varela, van brodar uns tovallons amb els seus pensaments… Ara, en una gran taula parada, presentem aquestes peces tèxtils i us proposem participar de l’acció brodant nous tovallons amb nous pensaments, compartint temps i conversa.

Aprofitem per felicitar a A Bao A Qu pel merescut premi que han rebut aquesta setmana!!

Us deixem un vídeo que resum tot el projecte. Esperem que us agradi!!

Amb les i els alumnes Rut Barrios, Clàudia Coll, Claudia Domingo, Edna García, Candela García, Joana Jorba, Lucía Labrador, Sara López, Érika López, Hugo Montero, Lizzy Murillo, Ohiane Pizarro, Anna Lara Quinten, Daniel Rivilla, Abril Rueda, Gisel·la Serra, Natalia Torrubia i Lucía Valtuille i les professores Mercè Gaja i Carol Vega.