BOJOS PER LA CIÈNCIA

L’alumne de primer curs del Batxillerat Tecnològic Biel Altés Grifoll ha estat seleccionat per participar en l’edició d’enguany del programa BOJOS PER LA CIÈNCIA. Aquest és un programa d’excel·lència que pretén estimular el talent científic i fomentar les vocacions científiques entre estudiants de 1r de batxillerat. L’alumnat participant treballarà en diferents sessions teòrico-pràctiques impartides per investigadors en centres de recerca de referència de Catalunya entre el 18 de gener i el 14 de novembre del 2020.

En Biel ha estat seleccionat en el curs Supercomputació, que s’impartirà els dissabtes de 9:30h a 14h en el Barcelona Supercompuitng Center. Aquest curs s’ofereix només a 25 estudiants de tot Catalunya, que han hagut de passar un procés de selecció al qual hi han arribat per les seves bones notes i el seu bon fer.

Durant les 19 sessions teoricopràctiques els estudiants coneixeran ben d’aprop què són i com funcionen els superordinadors i diferents tipus de recerca que es poden dur a terme utilitzant la supercomputació. També se’ls introduirà a tecnologies de frontera del món de la informàtica, com la Intel·ligència Artificial i la Computació Quàntica.

En el curs es tractaran els següents àmbits: Introducció a la supercomputació – Matemàtiques per a la supercomputació  – Simulacions – Intel·ligència artificial – Estudi del canvi climàtic – Computació quàntica – Biologia computacional – Ciutats intel·ligents

Enhorabona, Biel!