Aquest Sant Jordi regala… Per morir-se, el recull de relats negres escrits pels alumnes de 4t d’ESO

Els alumnes de 4t d’ESO de l’institut han fet un recull de relats negres escrits per ells per vendre i finançar-se el viatge de final de curs. El preu del llibre és de 10€. Si esteu interessats en comprar-lo, podeu adreçar-vos a alguna de les parades de roses i llibres que muntaran a Masies i Sant Hipòlit el diumenge 23. També el podreu comprar a l’Institut fins a fi d’existències.

Sinopsi del llibre: “La gent pensa, dedueix, imagina i investiga, però no sempre arriben a la solució. Hi ha crims sense resposta i crims solucionats. Aquest llibre és un recull de crims ficticis, però de vegades la línia entre la realitat i la ficció és molt fina.”

Projectes del @Programa_RCS

Avui l’alumnat de 4t d’ESO de @insvoltreganès ha iniciat el 3r torn de projectes del @Programa_RCS. Les entitats locals han explicat els reptes a l’alumnat a través dels projectes Actuem amb Cap, Fem Ràdio i Makers 3D. Ha estat una experiència molt enriquidora per a ells i volem agrair a les entitats la seva col·laboració! Seguim fent xarxa.@radiovoltrega @ajManlleu@gegantersdesanthipòlit

Ruta literària Miquel Martí Pol

El dia 14 d’abril els alumnes de 1r d’ESO han seguit la Ruta Literària de l’autor rodenc Miquel Martí i Pol. Ha estat un itinerari a l’aire lliure que ha resseguit els indrets relacionats de forma directa amb la figura i l’obra de l’autor. El recorregut ha convidat a conèixer els aspectes més rellevants de la biografia de l’autor, els textos més representatius, el context històric de la postguerra i la represa cultural catalana, tot plegat a través d’un diàleg fluid entre el públic assistent i els guies professionals, entre la lectura atenta de textos, la rapsòdia i la reflexió vivencial.

Física dels fluids

Amb els alumnes de 3r d’ESO estem estudiant la física dels fluids. De moment hem construït globus de Cantoia per enlairar-los i investigar per què ho poden fer, quines forces intervenen en aquest vol i, posteriorment, aprendre com s’ho fan els globus aerostàtics per navegar per l’aire, que és un fluid.

Ruta literària per la Barcelona del Quixot

Al llarg del segon trimestre després de treballar el segle d’or i la figura de Miguel de Cervantes es procedeix a descobrir la Barcelona del Quixot. La ruta del Quixot és un passeig a peu per la zona del barri Gòtic i barri de la Mercè, seguint els capítols barcelonins de l’obra.
Hem parlat del context històric, de la vida i obra de Cervantes i del seu hipotètic pas per la ciutat de Barcelona. A més, hem tractat temes com el bandolerisme, la convivència entre les diferents comunitats religioses i com és tractat per personalitats de l’època o la importància del port de Barcelona, temes presents en l’obra. També l’univers literari del Quixot ha sigut present animant als alumnes perquè llegeixin alguns dels fragments relacionats amb Barcelona del llibre.

Viatge a Alemanya

Fa un mes teníem un grup d’estudiants d’Alemanya a Les Masies de Voltregà i ara som nosaltres a Alemanya, a Bielefeld en l’intercanvi de llengua alemanya que hem tornat a organitzar des de l’institut.

Vam arribar dimecres al vespre, ahir vam treballar en el projecte de llengua alemanya que estem fent i a la tarda vam visitar l’empresa multinacional del Dr.Oetker on vam poder fer un tast de les pizzes i el púding.

Avui continuem amb el projecte durant tot el matí i al vespre fem un sopar amb les famílies que ens acullen.

En els propers dies anirem a visitar Mūnster, a patinar sobre gel i al zoo. Ens ho estem passant molt i molt bé i estem aprenent molt d’alemany. Bis bald!!! Tschüss!!

Besalú

Divendres 17 de febrer, l’alumnat de 2n d’ESO va visitar Besalú. Al llarg del matí, vam poder conèixer com era la societat medieval i veure llocs tan rellevants com l’emblemàtic pont del poble, el micvé, la sinagoga o l’església romànica. A més a més, abans d’acabar la visita, un mestre d’armes ens va explicar com s’arribava a ser cavaller a l’Edat Mitjana i, fins i tot, ens va fer una exhibició de quines tècniques de lluita tenien.