VII Jornades de Memòria Democràtica d’Osona i del Lluçanès

Divendres 17 de novembre, els alumnes de primer de batxillerat vam participar en les VII Jornades de Memòria Democràtica d’Osona i del Lluçanès. Aquest any, les Jornades han estat vinculades a la temàtica de la repressió franquista (els desapareguts) i s’han celebrat a Prats de Lluçanès.
L’activitat ens ha permès escoltar les conferències especialitzades de Marc Ferrer Murillo, historiador i bomber, titulada Bombers catalans morts al front d’Osona i Lluçanès; de l’arqueòloga Maria Àngels Pujol Camps; la projecció d’un audiovisual sobre la repressió franquista a Prats realitzat per l’Anna Gorchs Font i la Roser Reixach Brià ; escoltar els resultats dels treballs de recerca realitzats per estudiants de segon de batxillerat vinculats a la persecució política provocada per la Guerra Civil; i finalment, una visita guiada pels espais de Prats de Lluçanès més significatius d’ aquest període històric. La sortida ens ha permès conèixer millor la nostra història més recent , agafar idees de cara a possibles temes respecte els nostres futurs treballs de recerca i , entendre la importància de mantenir la memòria històrica.