DIA INTERNACIONAL DE LA DONA I LA NENA EN LA CIÈNCIA

El dia 11 de febrer és el dia de la dona i la nena en la Ciència i des de les matèries de Ciències i Tecnologia s’han organitzat diferents activitats a l’aula amb l’objectiu d’impulsar les vocacions STEAM especialment entre les nenes.

Al llarg d’aquest matí s’han dut a terme dues xerrades a l’Ateneu. Els alumnes de primer han pogut conèixer de prop la Begonya Marcos, una investigadora de l’IRTA (Institut de Recerca de Tecnologia Alimentària) que ens visita dins el programa 100ntífiques, una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST) i amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

I d’altra banda, l’alumnat de 4t han assistit a una xerrada organitzada per la farmacèutica local Esteve Química, on han conegut una mica més l’empresa i tres de les moltes dones científiques que hi treballen. Cadascuna els ha explicat per què va decidir dedicar-se a la ciència i en què consisteix la feina que fa.

Per últim, aquests dies a l’entrada i a la porta de les aules hi veureu una exposició per donar a conèixer figures que contribueixin a normalitzar el paper de la dona en la ciència. Per encoratjar, sobretot a les noies, a desenvolupar una carrera científica.