El passat dilluns, vam tenir l’oportunitat de rebre la visita de Mª Mercè Roca, l’autora del llibre que hem estat llegint durant el segon trimestre, “Mil Revolts”, a l’Ateneu de Celrà. Durant la seva xerrada, vam tenir l’oportunitat d’intercanviar preguntes i respostes amb ella.
L’autora ens va oferir una visió profunda del procés de creació del llibre, compartint les seves inspiracions i els obstacles que va haver d’afrontar en el camí. A més, va estar disposada a resoldre tots els nostres dubtes i inquietuds, relacionats amb el llibre i també amb la seva pròpia trajectòria com a escriptora.
Un aspecte que va enriquir enormement la xerrada i la va convertir en una experiència molt interactiva va ser la seva capacitat per involucrar-nos en la conversa, ja que ens va encoratjar a compartir les nostres pròpies idees i opinions.
Per acabar, vam prendre consciència de com la lectura i l’escriptura són part integrant del nostre dia a dia. Mª Mercè Roca ens va mostrar que la literatura no només consisteix en llegir llibres, sinó també en crear-los i establir connexions amb els altres a través de la lectura.
Creiem que aquesta va ser una experiència d’aprenentatge extraordinària per a tots nosaltres i desitgem que es pugui repetir l’any que ve. Ens va obrir les portes a una nova perspectiva sobre la vida d’una persona que es dedica a l’escriptura de manera quotidiana.
Jana Perich, Martina Domínguez, Judit Guixeres i Àngels Isern, alumnes de 3r C.

