La comunitat del pinzell

Aquest any per Sant Jordi, s’ha realitzat per primer cop la activitat de pintura i iniciació a Warhammer al menjador de l’INS Corbera

El professor, ex-cap de departament i ex-director de l’institut Josep Minguell ha realitzat aquest any amb l’ajuda de La comunitat del pinzell – una organització de professors i alumnes que queden setmanalment per parlar i practicar el seu hobby preferit – un taller de pintura manual de figures de joguina.

Warhammer és un joc de taula i d’estratègia ambientat en un futur fictici, barrejant elements de fantasia heroica amb altres de ciència ficció. La diferència principal que el distingeix d’un joc de taula convencional és que els jugadors han de crear-se les seves pròpies unitats de combat, fet que els pot portar hores, dies, o fins i tot mesos. L’exèrcit que es creïn els servirà per combatre contra altres jugadors en taulells que representen camps de batalla. L’objectiu principal és acabar amb les tropes enemigues, però a vegades es guanya per recompte de punts.
Existeixen moltes versions de les regles, que no són precisament fàcils. Però el joc és el de menys, ens comenta el organitzador. El punt addictiu que realment enganxa als practicants és el procés per crear les “miniatures”, el procediment que va des de acoblar i muntar les peces de cada model fins a pintar i realitzar-ne els retocs finals. Això inclou molta llibertat a l’hora de crear i personalitzar les teves unitats.
“Molts dels alumnes del taller entren esverats, però al donar-los un pinzell i una figura triguen poc a calmar-se i concentrar-se en el procés, el qual els hipnotitza” Diu el professor. Ell no veu el joc de taula com a fi, sinó com a medi educatiu per formar al adolescent. Una activitat difícil que requereix paciència, concentració, constància, perseverança, habilitat manual i molta imaginació. Actituds i valors imprescindibles en la vida quotidiana que es poden fomentar amb un simple joc creatiu.
L’activitat de pintura era un èxit. Regnava un ambient de calma i familiaritat tot i havent-hi gent que no es coneixen d’abans, un hobby que connectà “ànimes frikis” d’entre 10 i 15 anys. Simultàniament es disposà un taulell amb dos bàndols perquè els jugadors més experimentats ensenyessin a jugar una partida ràpida als més novells, veterans de la comunitat que amb motivació i simpatia explicaven el joc als més curiosos. Unes partides més didàctiques i divertides que no pas competitives.
Vam poder veure que la gent que assistí a la activitat gaudia pintant i personalitzant les seves creacions de manera calmada però alegre, parlant i aprenent a la vegada. Molt més que un simple joc de taula o unes miniatures. Recomanem a les ments més curioses que ho provin el següent Sant Jordi!

Pau Sabio i Sergi Pallejà, 1r de Batxillerat

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *