Scaramouche enceta un curs de capa i espasa!

Espe Saintelmy, Aina Sánchez ___ [ 1r i 2n Batxillerat ]

El passat 6 d’octubre l’alumnat de primer i segon de batxillerat, vam anar a veure el musical Scaramouche de Dagoll Dagom al teatre Victòria. Aquest musical és famós gràcies a la novel·la escrita per Rafael Sabatini l’any 1921. Està ambientada a la França revolucionària del segle XVIII. Durant la trama, es presenten els estils de vida de les classes burgeses i la gent del poble, juntament amb els seus conflictes i problemes. A l’obra, trobem el tema de l’amor, l’amistat i la venjança. És una obra molt emotiva i interessant.

dsc02918 dsc02924 f186_t_sc_d2_124_e-jpg-w1600zc1aoe1q100

dsc02935-1

dsc02942-1 dsc02941-1 dsc02931-1

L’espectacle, de dues hores i mitja amb quinze minuts de descans, ha captivat des del primer minut l’alumnat, i l’ha fet embadalir en determinades lluites d’espassa, cançons i moviments de decorats. Al llarg de l’obra s’han establert complicitats, tensions i passions desfermades en més d’una claca o suspirs.

Aquí sota podeu veure els actors i actrius assajant la cançó principal.

Nosaltres, juntament amb d’altres instituts i escoles vam ser el primer públic escolar en veure la  representació de l’obra que ha omplert de gom a gom el Teatre Victòria. Va ser molt divertit i a tothom va agradar molt, a continuació detallem algunes opinions de l’alumnat.

Algunes de les opinions generals sobre el musical son les següents:

• Va ser un musical molt bo, al principi pensava que seria diferent, una mica avorrit o algo així, però després quan anava avançant l’obra m’anava agradant més.
  • Em va agradar molt, no tenia alguna expectativa sobre el musical, es més, no sabia ni de el que anava, però realment em va sorprendre, el decorat era magnífic, en general, la caracterització amb l’època era brutal, les veus dels actors i actrius eren impressionants, en general, l’obra va ser esplèndida.
  • Va estar be. La part del vestuari va ser la que mes em va agradar ja que les cançons no em van semblar res aconseguides.. L’actuació dels actors estava molt be i la història i la part reivindicativa també va estar molt be.
  • És una obra magnífica. Tot el decorat, la pintura, l’escenografia tot hem va agradar més. M’agradaria tornar a veure-la.
  • Estava bé però molt repetitu i llarg

dsc02966-1 dsc02965 dsc02969

En la pregunta si recomanarien l’obra i perquè, aquestes son algunes respostes:

• Si, porque es muy muy buena la obra, da gracia algunas escenas y los actores cantan como ángeles.
  • Si, es més, just sortir del teatre vaig començar a chatejar amb amics i familia explicant i recomanant l’obra. És molt divertida i energética, no hi ha aquell segon de desconecció amb ella.
  • Si, ja que conté un rere fons cultural a més de la magnifica funció que fan els artistes. Crec que de la classe li va agradar a tothom.
  • Si, porque es entretenida y te pone los pelos de punta al ver tanto color y todo muy currado
  • Si, per la història que explica i el vestuari i la posada en escena.

Finalment us deixem les fotografies que ens vam fer a l’acabar l’obra.

grup-sca-1

Si vols saber com es va fer clica aquí.

També us deixem amb la recomanació que va fer el Canal 33 per exposar la pel·lícula amb el musical actual.