Tot unint la Música amb les Arts Plàstiques i el Dibuix

Aquest confinament ens ha canviat una mica a tots i totes; especialment en la manera de treballar. Els primers dies van ser estranys, com podríem treballar sense els nostres alumnes si no els teníem davant? Com podríem motivar-los a seguir-nos i a no defallir davant una situació tan excepcional, la por, la incertesa es van apoderar de nosaltres.

De 1r a 4t de l’ESO, al principi vam anar treballant per separat les matèries, com molts cops fem al centre, però vam tenir el suggeriment de treballar junts la música i la plàstica i ens vam posar a fer-ho en equip.

Poc a poc van anar sortint idees on la creativitat i l’emoció eren el fil conductor.

Des de 1r de l’ESO fins a 4t, vam decidir fer un recorregut per la interpretació, creació audiovisual i finalment la composició musical i l’art en diferents cultures.

L’alumnat ha pogut descobrir les similituds entre dos matèries (o el que és el mateix entre dos arts) que amb idiomes diferents parlem d’una mateixa sensibilitat, l’art. Han pogut descobrir què així com l’art plàstica treballa les formes i els colors per expressar sentiments e inquietuds estètiques d’una manera creativa, la música treballa les escales per obtenir sonoritats concretes.

A VIP s’han treballat els colors càlids per projectar ambients alegres, colors freds per interpretar ambients més tristos. S’han treballat també l’art a diferents cultures  com la xinesa i l’àrab treballant l’art figuratiu, geomètric i abstracte.

A Música, fent el paral·lelisme amb VIP, s’ha treballat les escales com a forma d’expressar colors o sonoritats determinades. S’ha treballat l’escala major que expressa alegria, l’escala menor que expressa sentiments més tristos i de vegades de tensió (si és una melodia rítmica i ràpida). S’han treballat també escales d’altres cultures com l’escala xinesa, l’escala àrab o l’espanyola. I en aquest cas són els alumnes qui han fet les seves pròpies composicions fent de la seva experiència un aprenentatge més significatiu.

Aquí us volem mostrar un tast del que alguns alumnes han fet, el mèrit ha estat que amb els seus mitjans i amb l’estat d’ànim i espais i situacions on han passat el confinament , hagin pogut crear.

Per a nosaltres han estat uns herois i unes heroïnes i ens han ensenyat a poder treballar en equip dins de l’àmbit artístic i enfortir els vincles com a docents.

Entre d’altres activitats, també els alumnes al principi van fer una sèrie de dibuixos que vam enviar a Hospitals per a animar pacients, aquest acte de solidaritat i humanitat ens fa sentir orgullosos.

Els treballs que mostrem han estat realitzats pels següents alumnes: Tatiana Zubkova 4r ESO, Angielina Olivares 1r ESO, Samya Moueli 1r ESO, Mariam Awan 1r ESO, Ana Belén Montaño 1r ESO, kawtar Ouarzati 1r ESO, Unai Caro 1r  ESO.