Posem el focus

Els nois de 2ESO el dimecres dia 3 de març del 2021 començaran un nou projecte que es diu Posem el Focus que  es tracta de programa de promoció de les relacions equitatives en l’àmbit escolar. Aquest projecte es farà a l’hora de classes de tutoria amb el tutor/a i es farà en grup de classe.

Presentació

El programa Posem el focus és una aportació a la promoció de les relacions de parella equitatives i saludables, i en concret a la prevenció de la violència de gènere. El programa es basa en potenciar els actius personals de l’entorn de l’alumnat.

Aquest programa s’emmarca dins del model de ”desenvolupament positiu de la joventut”. Aquest model se centra en el potencial que els individus, les famílies i les comunitats tenen per millorar la salut, el benestar i la promoció d’actituds de rebuig davant el sexisme i la violència a les relacions de parella.

El programa parteix de la premissa que l’adolescència i la joventut són períodes    crítics per a la construcció de relacions de parella equitatives, de la mateixa forma que la infància és una etapa clau pel desenvolupament de competències emocionals i habilitats personals. Per això, la intervenció precoç pot ser determinant en la qualitat, la igualtat i el respecte mutu a les relacions de parella futures.

Aquest programa adopta metodologies pròpies de l’educació vivencial i treballa des de la participació activa de l’alumnat, reservant pel professorat i les persones dinamitzadores un rol d’acompanyament en el procés d’aprenentatge.

La primera sessió va estar molt bé i ens va agradar, va ser molt interessant i divertida i ens va agradar la idea.

Fet per Hiba El Attari i David Gonzalez.