MACVA: MUSEU D’ART CONTEMPORANI i VIRTUAL

Enllaç de descàrrega del PPT-presentació

(per poder visualitzar el magnífic treball, podeu o bé navegar des de l’enllaç o descarregar la presentació i obrir-la com un fitxer de presentació, preferentment amb el programa ppt)

Aquest any, els alumnes de quart d’Eso dels grups C i D han participat en la creació d’un museu, concretament d’una gran pinacoteca.

Ja que per desgràcia no està en les nostres mans poder presentar-nos físicament en tots els museus del món en els quals hi ha obres
pictòriques dignes de ser estudiades, han estat els alumnes els que mitjançant la seva feina ens ofereixen gaudir d’un recorregut increïble
per la pintura més representativa encabida en els períodes artístics que comprenen l’època contemporània anant des del rococó, al
neoclassicisme, el realisme, l’impressionisme o les avantguardes.

És un museu inexistent, irreal, inabastable, el somni d’un col·leccionista, que d’existir en la realitat seria sense cap mena de dubte un
dels museus més importants del món. I és que el nostre museu és bàsicament una pinacoteca, la qual no envejaria al Louvre o al Prado, on
de segur que no hi trobarem tots els grans pintors de la història de l’art d’aquest període de temps, però que, sens dubte, cap d’ells
desmereix estar-hi.

Però això sí, a escala 1:18. Si més no aquesta era la idea original, la realització d’un gran museu a escala en forma de maquetes que ens
permetrien visitar aquest inabastable museu.

Però arribà el COVID19 i, com en molts altres àmbits, ens vam haver de reinventar. Ja no era factible la realització d’una maqueta per
la qual cosa es va optar per substituir-la per una virtualitat digital. I això és el que s’ha fet a partir de la utilització de diferents plataformes,
programes de presentació, de disseny 3D, d’edició d’audio i vídeo…

Així doncs, entre els mèrits dels alumnes ha estat el treballar en una situació estranya on el professor no sempre podia estar a sobre
del seu treball el que l’hagués agradat, la recerca d’informació i obra en quantitat i qualitat de multitud dels artistes més representatius
d’aquest període, l’aprenentatge de les plataformes escollides per ells (aquelles amb les qual es sentien més còmodes, el disseny i
l’elaboració d’àmbits museístics a partir del que han trobat i del que han imaginat.

Amb un resultat desigual com correspon a un grup divers, només cal estar orgullós de tots aquells alumnes/as que hi han dedicat el
seu esforç i il·lusió. Gràcies a tots!

Només queda dir que gaudiu de l’exposició, gaudiu de la pintura i admireu el saber fer dels nostres alumnes i companys.