Batxibac

Què és el Batxibac?

És un acord entre els governs de França i Espanya per que els alumnes, quan acabin el Batxillerat, tinguin la doble titulació de Batxillerat i Baccalauréat.
El Batxibac permet validar uns estudis de formació bicultural i bilingüe, afavorint la mobilitat dels joves en l’àmbit europeu. De fet, dona un accés de ple dret a qualsevol universitat dels dos països i inclòs al Quebec i facilita la inserció professional i la mobilitat dins del món del treball.

Què es necessita per entrar el Batxibac?

Per inscriure’s al Batxibac és necessari tenir un diploma oficial que acrediti un nivell de llengua B1 (DELF, diploma EOI, etc.)

Com treballem?

El nostre objectiu és formar joves amb esperit crític al servei de la seva emancipació social, professional i ciutadana.

Les matèries com la Literatura francesa i la Història de França ens ofereixen un marc propici al desenvolupament  el raonament i l’argumentació.

Construir un pensament crític implica curiositat i perspectiva respecte al món que ens envolta. Durant els dos cursos de Batxibac, donem especial rellevància al desenvolupament de les capacitats dels alumnes a estructurar el seu propi pensament i a mantenir una actitud crítica, respectuosa i tolerant sobre el món. Tot això es treballa a classe mitjançant l’estudi de documents de fonts molt variades, activitats d’investigacions i exposicions orals, així com debats.

La introducció d’elements metodològics propis del sistema educatiu francès proporciona als alumnes les eines necessàries per estructurar el seu pensament i expressar-lo en la producció dels exercicis específics que configuren les proves externes del Baccalauréat que tenen lloc al final del segon curs.

VOLEM iniciar, fer descobrir i desenvolupar una àmplia visió de la història, la literatura, la llengua i la cultura francòfona
MITJANÇANT l’adquisició d’elements metodològics propis del sistema educatiu francès
PER ACONSEGUIR desenvolupar l’esperit crític, formular una problemàtica i saber transmetre de forma estructurada les idees.

El curriculum Batxibac

El currículum és el propi al Batxillerat però 1/3 del currículum és en francès, sense que suposi un increment lectiu.

Matèries específiques del Batxibac (en francès): Llengua francesa, Literatura Francesa, Història de França, Tutoria.  A més a més, els alumnes hauran de fer el Treball de Recerca en francès.

La modalitat Batxibac és compatible amb qualsevol dels itineraris científic, tecnològic, humanístic i social.  (No és compatible amb el Batxillerat d’arts)

ITINERARIS BATXILLERAT

1r BATXILLERAT

MODALITAT

Ciències i tecnologia

Ciències socials i humanitats

Arts
Itinerari científic Itinerari tecnològic Itinerari social Itinerari humanístic Itinerari d’arts plàstiques Itinerari d’arts escèniques
Matèries modalitat (3) Matemàtiques I Matemàtiques I Matemàtiques CCSS I Llengua i cultura llatines I Dibuix artístic I Anàlisi musical I
Física I Física I Economia Llengua i cultura gregues I Dibuix tècnic aplicat I Arts escèniques I
Biologia Tecnologia i Enginyeria Història món contemporani Història món contemporani Cultura audiovisual Cultura audiovisual
 Matèries optatives (3) Reptes científics Reptes tecnològics

Reptes socials Reptes humanístics Projectes artístics Llenguatge i pràctica musical
Química I |  Dibuix tècnic I
Hª França (Batxibac)
Func. empresa |  Literatura universal
Hª França (Batxibac)
Volum |  Literatura universal
  Biomedicina | Món Clàssic |  FoPP |  Geologia i Ciències Ambientals | Psicologia  |
Comunicació crítica i aplicada  | 2ª llengua estrangera (anglès);  | 2ª llengua estrangera (francès) |
Literatura francesa (Batxibac)

Procediment d’inscripció

1.- Sessió informativa: el 19 de març de 2024 a les 18h00. Cal pre-inscriure´s a través d’aquest formulari.

2.- Si no es pot acreditar el nivell de coneixements de francès mitjançant un certificat oficial, l’alumne/a haurà de superar una prova de nivell que tindrà lloc al centre el dia 21 de març a les 15h30.

3.-Inscripció: Del 2 al 8 d’abril. Es fa a la Secretaria del centre aportant tota la documentació requerida.​

4.- Matrícula: Al mes de juny (consultar dates i terminis). Es fa la secretaria del centre aportant tota la documentació requerida.

5.- A final del mes de juny, ens posem en contacte amb els alumnes Batxibac per donar-los tasques en llengua francesa i història, i recomanacions per l’estiu.

En cas de dubtes sobre la documentació, el procediment d’inscripció, etc. contactar directament amb Secretaria.