XARRADA SOBRE CÀNCER DE L’APARELL DIGESTIU DE RUBÉN CARCELLÉ

Rubén Carcellé és periodista i divulgador científic. Ha treballat en el camp de la comunicació biotecnològica, la difusió en diversos formats dels últims progressos de la ciència i la tecnologia i alguns documentals sobre genètica.

L’any 2020, en plena pandèmia de coronavirus i després de retornar a Catalunya havent treballat dos anys i mig en una cadena internacional a Moscou, pateix i supera un càncer de còlon.

El 2021 publica el llibre Càncer de l’aparell digestiu i aprofitem el contacte amb Carcellé a través de les pràctiques al nostre centre per tal que faci xarrades de divulgació a l’alumnat d’ESO i batxillerat amb motiu del Dia internacional del càncer.

Carcellé se centra en estudis científics per corroborar que entre un 25% i un 30% de càncers podrien estar directament associats a l’alimentació. En general, l’elevat consum de carns roges (bovina, de caça, vísceres), begudes alcohòliques i sal està vinculat a una major probabilitat de patir càncer de còlon, hepàtic i gàstric, en aquest ordre.

Pel que fa a la preparació, les temperatures altes (fregits entre 170 i 190 graus) provoquen la formació d’alguns compostos en els aliments i en l’oli als quals se’ls atribueix capacitat mutagènica i també el fet de reutilitzar l’oli. D’altra banda, cal anar renovant les paelles de tefló un cop estiguin gastades.

També ens recomana dietes saludables (compte instagram @moussakalovers) donant molta importància al consum d’algues i de fruites roges com la magrana entre altres.