Welcome Mason: our Language Assistant.

El nostre centre està d’enhorabona! Aquest curs 2023-24 acollirem un auxiliar de conversa d’anglès. Es diu Mason Wick i ve dels Estats Units. L’alumnat que ja ha pogut comptar amb el seu ajut està molt content i amb ganes de repetir.

El Programa d’auxiliars de conversa s’emmarca dins del conjunt d’actuacions destinades a donar suport a aquells centres que desenvolupen un projecte innovador per a la gestió de les llengües estrangeres curriculars (anglesa, francesa, alemanya, italiana o xinesa). Els auxiliars de conversa en els centres catalans són un recurs de primer ordre per a estimular l’aprenentatge de llengües i el coneixement d’altres cultures i d’altres formes d’entendre el món.

La seva tasca educativa dona suport lingüístic a les activitats programades pel tutor o tutora d’aula, amb un objectiu comú: el desenvolupament de les competències comunicatives i lingüístiques de l’alumnat. Aquest objectiu és clau per a l’aprenentatge al llarg de tota la vida, atès que l’oralitat esdevé una habilitat bàsica i transversal per a l’estudi i el creixement personal.

El programa està gestionat per la Unitat d’Acció Educativa Exterior, del Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP). Aquest organisme també s’encarrega de gestionar les ajudes mensuals dels auxiliars i l’assegurança mèdica.

El Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen de la Subdirecció General de Llengües del Departament d’Educació és el servei encarregat de gestionar el Programa d’Auxiliars de Conversa a Catalunya i coordina les accions i els convenis amb el MEFP i les altres institucions de referència.

Podeu llegir més informació sobre el Programa d’auxiliars de conversa al següent enllaç.