HOMMAGE À TROIS: CATHER, LORCA, SZYMBORSKA

AIDA (Associació Internacional Duana de les Arts) va inaugurar divendres passat dia 27 d’octubre la 4a exposició “Hommage à trois” a l’Església Nova de la Ràpita, enguany dedicada als escriptors Willa Cather, Federico Garcia Lorca i Wislawa Szymborska. Es tracta d’una exposició de les obres guardonades i finalistes del concurs d’art gràfic basat en la memòria d’aquestes figures literàries amb motiu de la celebració dels respectius centenaris de naixement. L’exposició compta amb la participació d’artistes gràfics d’arreu del món, especialment, d’Europa, Amèrica i Àsia (calcògrafs, xilògrafs, fotògrafs, etc) i amb un total de 262 obres de molta qualitat. El tema de les obres a concurs és relacionat amb un dels escriptors homenatjats en la línia triada per cada artista (biografia, fragment literari, pensament, influències, context històric o geogràfic, etc).

El jurat va atorgar els guardons que s’exposen en aquesta mostra. Els primers premis van ser, en la categoria Willa Cather, la xilògrafa Paula Martínez (Buenos Aires): El paisaje de Willa; en la de Federico García Lorca, el calcògraf Martín García-Rivera (San Juan, Puerto Rico): Caprichos y disparates lorquianos, i en la categoria de Wisława Szymborska, la linògrafa Ewa Medrek (París): Pożegnanie widoku = Adeu a un paisatge.

Els alumnes de l’institut Els Alfacs que cursen Cultura Clàssica van participar en la lectura de textos d’aquests autors. Els alumnes foren Ariadna Manzanero, Marc Vizcarro, Bruna Navarro, Laia Jiménez, Thais Fuentes, Natàlia Ferré. Daniela Vizuete, Selena de la Rosa, Núria Fuia, Iris Jiménez.

Les lectures van ser: “Prairie spring”, poema introductori de la novel·la Pioners, oh pioners! de Willa Cather; fragment de Bodas de sangre de Federico García Lorca i els poemes “Comiat d’un paisatge” i “El silenci de les plantes” de Wislawa Szymborska.

La Biblioteca Sebastià Juan Arbó i, en concret, Roser Subirats ha esdevingut la responsable de la part bibliogràfica de la mostra.

Si voleu visitar l’exposició, ho podeu fer entre el 26 d’octubre i el 12 de novembre a l’Església Nova i amb entrada gratuïta.

.