Visita al Port de Castelló

Raül Vidal Garcia

Els alumnes de Gestió Administrativa (AG10), 1r i 2n de Batxillerat Econòmic i Social, així com els alumnes que cursen la matèria optativa d’Economia de 4t d’ESO, van assistir el passat dimecres 21 de novembre de 2018 a una visita empresarial a les instal·lacions portuàries del municipi de Castelló de la Plana.  Els professors acompanyants van ser Raül Vidal, Isabel Casanova i Mari Pau Vilanova.

La visita va estar distribuïda en dues fases:  una primera fase on es va realitzar una xarrada magistral sobre la història, la situació logística, els aspectes financers i econòmics, així com l’activitat municipal i recaptatòria de l’autoritat portuària de Castelló. I una segona fase, on el mateix ponent Ramon Balaguer Mellado, responsable de governació del Port, ens explicava en ruta, dintre del propi autobús, el funcionament del les diferents localitzacions físiques de les instal·lacions.

El Port de Castelló constitueix una de les més importants plataformes logístiques del Mediterrani. Està al Top 10 dels 46 ports del sistema portuari espanyol en tot tipus de mercaderies, ocupa el quart lloc al rànquing de rendibilitat i creix el triple que la mitjana de ports de l’Estat espanyol.

Els alumnes s’han adonat de la importància que comporta per a l’economia, la presència d’un agent econòmic estratègic d’aquestes característiques, ja que l’autoritat portuària de Castelló de la Plana es troba al servei dels sectors productius de la província i són palanca de creixement de l’economia industrial, del sector turístic i comercial, així com  de l’ocupació d’una gran part del nostre territori.