TRET DE SORTIDA DEL PROJECTE DE 1r D’ESO

Grup de coordinació Projecte

Tret de sortida del projecte de 1r d’ESO

L’alumnat de 1r d’ESO de l’institut Els Alfacs s’inicia amb una nova metodologia de treball

Aquest curs tot l’alumnat de 1r d’ESO dedicarà 2h del seu horari a treballar una nova metodologia d’aprenentatge, començaran a treballar un projecte. El treball per projectes és una metodologia que exemplifica els plantejaments exposats en relació amb l’adquisició de les competències bàsiques, atès que:

• Parteix d’un tema, negociat amb l’alumnat.
  • Fa protagonista l’alumnat en la construcció del propi coneixement.
  • Dóna gran rellevància al treball cooperatiu.
  • Incentiva processos d’investigació que suposen cercar, seleccionar i interpretar informació.
  • S’activa la comunicació, el diàleg i la discussió en petit i gran grup per construir coneixement de forma compartida.

La intenció del professorat és que els alumnes estiguin més motivats en alguns aprenentatges.

Divendres 13 de setembre, els alumnes de totes les classes de 1r d’ESO van participar en una activitat titulada “la teranyina”. En aquesta activitat, els alumnes havien de passar-se un cabdell de llana a mesura que anaven dient el seu nom i algunes característiques de la seva personalitat. D’aquesta manera, una xarxa de llana s’anava formant entre els alumnes de cada classe, una teranyina que representava els vincles entre els membres del grup i la unió necessària per al bon funcionament del classe. Amb aquesta activitat, els alumnes van gaudir d’una estona divertida i a la vegada van començar a relacionar-se i a conèixer detalls sobre els seus companys.