TELETROBADA DE DIALECTOLOGIA

Durant aquest 2n trimestre, alguns alumnes de 3r i 4t d’ESO del nostre institut han participat en un projecte de dialectogia catalana. En aquest treball han participat alumnes de quatre instituts, cadascun dels quals representa una varietat dialectal del català. Quant a la representació del dialecte oriental han participat l’institut “IES Medina Mayurqa” de Palma de Mallorca i l’institut “L’ Estatut” de Rubí. Pel que fa al bloc occidental han participat l’institut “Enric Valor” de Monòver i l’institut “Els Alfacs” de Sant Carles de la Ràpita.

El treball s’ha dut a terme via telemàtica i s’han realitzat dues tasques molt representatives:

D’una banda, els alumnes han fet un treball de recollida de dades on han pogut observar diferències lèxiques i morfològiques de cada varietat. Per exemple: han observat com es diu en cada zona el mot panís (La Ràpita), blat de moro (Rubí), blat de les índies (Palma) dacsa (Monòver).

D’altra banda, han enregistrat vídeos-collage per constatar les diferències fonètiques i d’expressió oral  de cada zona. Han gravat un mateix acudit, refrany o embarbussament expressat pels alumnes dels quatre instituts. Aquí també han sigut força evidents les diferències fonètiques i de cantarella de cada parlar.

En definitiva, els professors de tots els instituts estem satisfets d’aquest treball conjunt, per això volem donar les gràcies a tots els alumnes que han participat de forma voluntària. Alguns alumnes també han manifestat que els ha agradat l’experiència, sobretot ,perquè han fet amics d’altres territoris de parla catalana, i perquè han pogut constatar d’una manera directa, i amb gent de la seva edat, molts del continguts teòrics que veuen a les classes de llengua.

 

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>