SORTIDA AL PARLAMENT DE CATALUNYA

Raül Vidal

Els alumnes de Gestió Administrativa (AG10) juntament amb els alumnes que cursen les matèries d’Història del món Contemporani i d’Economia de primer de batxillerat, van visitar el passat dimarts 8 de gener la institució legislativa de la Generalitat.  Els professors responsables van ser Raül Vidal i Juan José Tomàs, acompanyats amb l’alumna amb pràctiques Tània Bertomeu.

El Parlament de Catalunya, ubicat al parc de la Ciutadella de Barcelona, està actualment constituït per 135 diputats escollits per sufragi universal i té, entre altres funcions, representar el poble de Catalunya, aprovar els Pressupostos de la Generalitat i impulsar l’acció política i de govern.

La visita guiada va fer un recorregut sobre la història vinculada a aquest organ, la composició sobre l’estructura actual de l’hemicicle, el sistema de votacions vigent, la representació dels diversos grups polítics i la forma de constitució de les diferents comissions parlamentàries.

Els alumnes de formació professional i de batxillerat van acabar molt satisfets.