SOM EL TRO, SOM LA VEU

Amb motiu de l’acte institucional en commemoració del Dia Internacional per a l’Eliminació de la violència envers les Dones, l’institut va tornar a col·laborar, tal i com havíem fet en edicions anteriors, amb l’ajuntament a l’Església Nova i amb una assistència multitudinària. Així sota el títol “Som el tro, som la veu”, parafrasejant un vers de la poeta Dodas,  l’acte va esdevenir tota una declaració de principis tot manifestant el rebuig pel continu menyspreu per les dones artistes que encara roman en la societat del segle XXI.

Va participar una part de l’alumnat de l’optativa Cultura Clàssica de 3r d’ESO: Zamara González, Iris Jiménez, Marc Vizcarro, Bruna Navarro, Laia Jiménez, Anna Reverté, Gina Balsells, Paula Reverté i Thais Fuentes.

D’altra banda, ens va acompanyar a la percussió Hugo Sardo, alumne de 2n de batxillerat de l’institut i membre de la Banda Municipal Rapitenca.

El Cor de Dones cantant a la terra dirigit per Raquel Pérez va ser una novetat en el programa i va emplenar de bon ritme i també de reivindicació vers la dignitat de la figura femenina.

I, d’altra banda, Carme Cruelles com a professora de l’institut i poeta i Manel Mas, activista social i poeta, van donar forma a aquest espectacle tan divers i tan necessari per donar cada vegada més visibilitat al gènere femení i més integritat i dignitat.

Es van llegir poemes de poetes propers que van acompanyar l’alumnat a l’acte com ara Montse Pallarés i Albert Gavaldà i també es van recitar poemes d’Anna Dodas, Sylvia Plath, Felícia Fuster, Kikí Dimulà, Zoraida Burgos, etc.

La poesia va sonar per tal de ressaltar aquest gènere literari i també es van posar de relleu moltes veus femenines que han esdevingut clàssiques, així com altres poemes d’autors masculins dotats de la suficient sensibilitat per tal d’homenatjar autores que sovint han estat menystingudes a causa d’aquests actes subtilment violents però malauradament massa arraïlats encara en la societat actual.