SIGUES LLUM ENMIG DE LA FOSCOR (27 DE GENER)

Mamen Garcia

Documental Sigues llum enmig de la foscor

Alumnes d’ESO i batxillerat de 21 centres han creat petits projectes audiovisuals de fins a dos minuts de durada on reflexionen entorn del genocidi nazi i de les persones que hi van lluitar en contra. Els alumnes havien de prendre com a punt de partida el lema Be the light in the darkness (‘Sigues la llum enmig de la foscor’). Hi ha participat vora 600 alumnes i cada centre ha aportat el seu projecte.

El Memorial Democràtic i el Departament d’Educació, impulsors d’aquest projecte, han elaborat un vídeo que recull tots els projectes audiovisuals. La cinta es va projectar el 27 de gener, a les 12:30 h, de manera simultània en tots els centres participants, coincidint amb el Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust.

Del 18 de gener fins al 5 de febrer a l’institut Els Alfacs i a través del departament de Ciències Socials s’han fet una sèrie d’activitats relacionades amb la pau i la solidaritat:

• Tots els alumnes de 1r a 4t ESO, des de les matèries de Religió i CVE (Cultura i Valors Ètics) participen al Concurs “Porta la Pau” ambientant  l’institut amb la decoració de totes les portes de les aules amb temàtica de la pau.
  • Igualment, tots els alumnes de 1r a 4t ESO, des de les matèries de Religió i CVE participen en el Premi La Pau Insalfacs proposant un alumne de l’institut que consideren mereixedor d’aquest premi per les seves destacades accions o bé pels seus grans valors.
  • El dia 1 febrer es va fer el lliurament del premi  La Pau Insalfacs 2019-2020 a les alumnes guardonades del curs passat: Andrea Curto i Eimi Expósito.
  • El dia 27 de gener commemorem les víctimes de l’Holocaust. L’institut Els Alfacs juntament amb altres instituts de les Terres de l’Ebre participen en DEMD (Departament d’Educació-Memorial Democràtic). Els alumnes de 4t ESO van participar aquest any a l’acte que consistia en el visionat “Siguis llum en mig de la foscor“.
  • L’alumnat de 1r BAT des de l’assignatura d’Història del Món participa en el II concurs de Petjades (organitzat DEMD), amb la narració de microrrelats de fet de vida.
  • Els alumnes que formen part del Servei Comunitari enguany han fet vídeos com a campanyes de sensibilització dels seus projectes davant la impossibilitat d’accedir presencialment a les entitats col·laboradores: Sensibilitzar en els problemes mediambientals, Importància de la lectura, Parc de Nadal, i Pobresa alimentària.

En aquests enllaç  https://padlet.com/jtoro25/teurofs2vvr3uup, o en al portal de centre, es pot accedir als seus vídeos.