PREMSA A L’ESCOLA

La setmana passada l’ alumnat  de 3r d’ESO va gaudir de la xerrada que ens va oferir el periodista rapitenc Dani Sainz de Aja. Dani, que actualment treballa al canal de televisió Terres de l’Ebre,  va venir en representació del Col·legi de periodistes de Catalunya i  ens va explicar que són les fake news. Ens va mostrar molts exemples, ens va explicar com detectar-les…També va parlar  de conceptes com clickbait, termes molt presents actualment al mitjans digitals. La seva exposició ha servit per donar més eines als nostres alumnes a l’hora de tenir una mirada més crítica en tot allò que llegeixen.

La xerrada va ser especialment significativa atès que estava molt lligada amb el currículum de llengua catalana de 3r d’ESO, actualment estem explicant: la crònica, la notícia, l’entrevista…

Per acabar, donar les gràcies a Dani,  ja que sempre és d’agrair la col·laboració d’ exalumnes,  les seves xerrades acosten a les aules la realitat d’una professió, en aquest cas, el periodisme.