Poesia és creure en la força de les paraules per crear

El passat divendres dia 22 de març, arran del Dia Mundial de la Poesia, els alumnes de 2n de Batxillerat van rebre la visita de Joan Callau, poeta guanyador del Premi Miquel Martí i Pol l’any 2013 i coordinador dels Premis literaris de l’Ametlla de Mar.

Poesia és creure en la força de les paraules per crear, per visualitzar les coses”. Amb aquestes paraules, Callau els va introduir en l’art de la recitació poètica. Les pauses i silencis van donar ritme a la sessió, i la veu experimentada del poeta va dirigir el cor de veus que es va alçar des de la classe 2.1. de l’aulari de l’institut Els Alfacs.

Entre versos d’Enric Sòria  i Montserrat Abelló, entre d’altres, ens vam submergir en un món d’emocions que, bressolades amb les veus dels qui estàvem allí, ens van fer plorar, riure i gaudir durant una hora de l’inesgotable plaer de viure la poesia en primera persona, de fer-la nostra.

L’experiència no podria haver tingut un final més emocionant. Per tancar la sessió, Joan Callau ens va delectar amb una exclusiva:  un parell de poemes del seu últim llibre encara inèdit.

Per tal d’arrodonir la visita, Joan Callau també va fer una sessió a l’alumnat de 3r d’ESO de l’optativa de Cultura Clàssica i a 4t ESO D. Tots vam quedar embaladits, captivats pel domini de la paraula de tants autors coneguts i d’altres encara per descobrir.