L’INS ELS ALFACS VA CONCURSAR AL PICA LLETRES I VA OBTINDRE UNA BONA POSICIÓ

Dimecres 19 de gener els alumnes Yuxiang Li, Carla Rodríguez i Julio Vega (3r ESO E) i l’alumna Idoia Gasparín (3r ESO B) van participar al concurs Pica Lletres. El programa es va gravar al plató de canal Terres de l’Ebre i van fer una actuació més que òptima superant els companys de Tecnificació d’Amposta i obtenint una bona posició (5a posició) respecte del total de participants, un total de 20 centres.

Aquest concurs pretén acostar la normativa de la llengua catalana als estudiants de 3r d’ESO de manera lúdica.

Es tracta de lletrejar paraules cada vegada més complicades i llargues i també hi ha jocs lingüístics com ara aquests:

L’INTRÚS: s’ha de trobar la paraula que no encaixa entre un grup de paraules. Aquest joc, el fa només un concursant, que prèviament ha estat triat per l’equip.

LA GRAN PARAULA: aquesta prova, la fan els dos equips a la vegada. Cada equip té una Tablet on apareixen 9 lletres. Els equips tenen 45 segons per fer la paraula més llarga que puguin amb aquestes lletres.

Exemple:
A – B – T – L – E – A – R – I – M
Amb aquestes lletres es poden crear les següents paraules:
– TELA – BATA – TALA – MAR – MARÍ – BETA – BEL – BELAT
– TEL – ALETA – TIMBAL – TIMBALERA (és la paraula més llarga i seria la guanyadora)