L’alumnat de 2n d’ESO, premiat al concurs Consumópolis

El passat dimarts 14 de juny l’alumnat de 2n d’ESO el C i el D va viatjar a Barcelona per a l’entrega de premis del concurs Consumópolis que organitza l’Agència Catalana del Consum per delegació del Ministeri de Consum.

Dos equips de cinc alumnes de 2n d’ESO havien estat premiats en aquest concurs. Concretament Mar Baiges Reverté, Alba Gil Gras, Zamara González Subirats, Beatris Monteiro Carneiro i Júlia Pla Comí, de 2n d’ESO C, van obtenir el 1r premi de la categoria de 1r i 2n d’ESO.

I també Ainara Bort Fernandez, Ainara Gómez Ramon, Elena Llaurado Brunet, Carolina Maria Petra i Abril Pons Sales, de 2n d’ESO D van obtenir el 3r premi en aquesta mateixa categoria.

El concurs Consumópolis vol formar l’alumnat com a consumidors i consumidores responsables i en aquesta edició especialment vol que siguen conscients que cada decisió de consum té conseqüències importants en el futur de la nostra societat. L’alumnat de 2n d’ESO ha fet les activitats que demana aquest concurs durant el segon trimestre a les assignatures de Cultura i valors ètics i de Ciències experimentals.

El concurs consisteix en una fase de proves en línia de coneixements sobre el consum responsable i després un treball en equip que en aquesta edició era l’elaboració d’un cartell interactiu sobre l’economia circular.

L’entrega de premis es va fer a la sala d’actes del Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya on té la seu l’Agència Catalana del Consum i s’hi van presentar algunes experiències d’economia circular com la del projecte Espigoladors.

Després de l’entrega de premis i d’un piscolabis que va oferir l’organització a tots els assistents a l’acte, les dos classes del nostre Institut es van dirigir al Museu Nacional d’Art de Catalunya per visitar la important col·lecció d’art mural romànic que és única al mon per la seva importància i s’ha treballat aquest curs a les classes de Ciències Socials a 2n d’ESO.