SELECTIVITAT 2022: NERVIS, ESFORÇ, SUPERACIÓ, FERMESA

L’alumnat de l’INS Els Alfacs s’ha examinat al Campus Terres de l’Ebre de Tortosa de les PAU 2022. Es tracta de 37 alumnes molt ben preparats i amb una mitjana total que s’atansaria al 8. Evidentment, cal destacar 5 alumnes que han assolit l’excel·lència dels quals 3 han pogut obtindre matrícula d’honor.

A continuació trobareu una sèrie d’impressions extretes del diari digital El Nacional.cat i de Betevé:

El primer examen que van fer va ser el de Llengua castellana i literatura que va incloure un text de Pisón, preguntes sobre figures retòriques, una redacció sobre els límits de l’humor i qüestions sobre Nada de Carmen Laforet. En la part lingüística comuna es van fer preguntes sobre seqüències gramaticals i oracions compostes i subordinades. La pregunta que va fer més la guitza als estudiants va ser: “Què és un adverbi focal?”.

Tot i que l’examen de Química de la Selectivitat 2022 ha estat considerat com un dels més fàcils de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) d’enguany, no s’escapa de cap queixa. I les queixes podrien estar ben fonamentades, perquè té a veure amb la redacció d’un enunciat sobre el muntatge experimental de la pila.

Alguns dels joves que han fet l’examen d’Economia de l’Empresa han fet abans el de Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials,  el qual també ha despertat crítiques entre els examinats. “Els correctors agafaran els meus exàmens i els utilitzaran com a paper higiènic“, ha dit una usuària, amb toc d’humor. Un altre ha qualificat de “criminal” el redactat dels enunciats dels exàmens de matemàtiques i economia. Una visió completament oposada han tingut els alumnes que han sortit de l’examen de Literatura Catalana. En general, d’acord amb les reaccions que han compartit a les xarxes socials, l’han trobat assequible i amb preguntes ben redactades i amb substància.

L’examen d’Història  ha posat a prova els coneixements de l’alumnat amb preguntes sobre les Bases de Manresa, el franquisme i la proclamació de la República Catalana. Alguns articles destaquen el “catalanisme” de la prova.

A la prova de Llengua Catalana i Literatura s’havien de respondre les preguntes sobre La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda, hi ha hagut un concepte que ha portat de cap més d’una persona: el derivat de carn. Es tractava de l’exercici 3.5 de l’examen de català de la Selectivitat , que demanava: “Completeu les oracions següents amb els verbs, substantius o adjectius adequats, derivats de les paraules que hi ha entre parèntesis”. Fins aquí, cap problema, no és una prova comuna i relativament comprensible, però una de les oracions ha derivat en una gran broma, polèmica i pànic generalitzat. Es tractava de la tercera frase, que deia així: “El presumpte culpable va cometre l’assassinat amb traïdoria i…” que s’havia de completar amb un derivat de la paraula carn.” (acarnissament o encarnissament i no pas carnisseria).