LA UNIVERSITAT SEGONS ANTICS ALUMNES

Noah Domech Fibla

El passat dilluns 9 de gener van venir a fer una xarrada els antics alumnes del centre Alèxia Brusca i Arnau Bel.

D’una banda, Alèxia ens va contar la seva experiència en els seus primers mesos com a universitària. Ella va començar cursant psicologia a Tarragona, però a les poques setmanes, a la reassignació de places, fou acceptada als estudis d’infermeria a Tortosa (la seva primera opció). Alèxia ens va exposar com va viure el procés de decisió de deixar els estudis i vida a Tarragona per fer el canvi cap a Tortosa, i ens va encoratjar a no desanimar-nos en cas de pensar que no podrem entrar al grau que volem, ja que, com li va passar a ella, tot pot canviar en qualsevol moment.

D’altra banda, Arnau es va centrar en fer-nos veure altra de les possibilitats que tindrem: cursar el grau fora de Catalunya. En el seu cas, està realitzant estudis d’arquitectura a Madrid. El seu testimoni ens va resultar molt útil, ja que vàrem poder veure la importància de tindre en compte els terminis de preinscripció d’altres comunitats autònomes, i el fet de tindre present que dur a terme estudis fora del nostre territori pot ser també altra opció a valorar per al nostre futur.

A més, de manera conjunta, ens van explicar altres aspectes molt interessants, com els problemes que pot hi haure a l’hora de buscar habitatge, del transport, i també com és la vida universitària a nivell d’horaris, organització i temps d’oci.

En general, va ser una xarrada molt interessant, ja que molts de nosaltres ja comencem a sentir els nervis per la proximitat de decisions com les esmentades per Arnau i Alexia, i escoltar testimonis que ens resulten tan propers ens va ajudar a calmar-nos i motivar-nos de cara al nostre futur com universitaris.