DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I DE LA PAU AL CÓC

Isabel Asensi
Dijous 30 de gener se celebrava el Dia Escolar de la No-violència i de la Pau. Amb motiu d’aquesta celebració i, com a cloenda de la V Setmana de la solidaritat, l’alumnat de 1r d’ESO de l’institut Els Alfacs es va desplaçar a la plaça del Cóc. Allà, va participar en l’acte organitzat pel consistori local, on participaven els alumnes de 5è de primària i de 1r d’ESO de la població. Aquests van arribar a la plaça del Cóc portant els productes que s’havien recollit als centres per a les diferents entitats socials de la localitat. Amb ells van perfilar el colom de la pau dibuixat al terra de la plaça.
Després del parlament inicial de la regidora d’Ensenyament, la senyora Èrika Ferraté, van començar les diferents lectures escollides pels centres escolars de la població. Els alumnes de l’institut van llegir textos dels poetes Joana Raspall, Màrius Torres, Emily Dickinson i Salvador Espriu, a més d’un fragment de la Carta de la Pau. Un cop acabades les lectures, l’alcalde de la població, el senyor Josep Caparrós,va cloure l’acte i els alumnes van tornar al centre.
Els alumnes participants foren els següents: June Barberà, Iris Bernaltes, Adam Boualili, Gemma Garcia, Nil López, Judith Requena i Xavier Sanz.