BOOKTUBERS I 30 MINUTS DE LECTURA

Contagiar el desig de llegir és com contagiar qualsevol altra convicció profunda: només es pot aconseguir , o millor intentar, sense imposicions, per simple contacte, imitació o seducció.” D’acord amb aquestes paraules d’Emili Teixidor, aquest curs l’institut ha considerat molt oportú valorar el temps de lectura i l’hàbit lector. Per això hem inclòs dintre el nostre horari 30 minuts de lectura diària. Pensem que hi ha una relació directa entre l’hàbit lector i l’èxit escolar, ja hi ha molts estudis que ho avalen i demostren que un bon hàbit lector millora:

-La comprensió i la competència lectora.

-L’expressió escrita.

-Els resultats escolars, en general.

-El nivell de coneixements generals.

-La comprensió d’altres cultures.

-La capacitat de presa de decisions.

La realitat actual de les aules fa pensar que tots els alumnes no tenen les mateixes oportunitats d’estar en contacte amb els llibres. Per això pensem que el món educatiu també els pot ajudar a tenir aquest contacte i aquesta experiència. Una lectura diària, autònoma, seguida, silenciosa i d’elecció lliure resulta imprescindible per desenvolupar la competència lectora, l’hàbit lector, i, particularment, l’autoimatge de persona lectora.

Si fem balanç d’aquest curs ens adonem que la major part d’alumnes han aprofitat aquest recurs. Tot seguit, les professores que formem part del grup impulsor de la lectura hem fet un buidatge i una tria dels llibres que més han agradat a cada curs:

1r ESO:

Diari del Greg. Jeff Kinney

Auronplay, el juego del hater

Futbolíssims. Roberto Santiago

2n ESO: