Com cada curs, el dia de Sant Jordi és molt especial a l’INS Alcarràs. Una de les moltes activitats que es fan és la Marató de lectura, aquesta activitat consisteix en llegir de manera ininterrompuda de 9:30 a 14:30 tots els cursos de l’ESO i també de Batxillerat, a més a més autoritats de la zona, como els alcaldes dels dos pobles adscrits a l’Institut, la regidora d’Educació i cultura de l’Ajuntament d’Alcarràs i la presidenta de l’AFA. Com a novetat, aquest curs, també hi van participar alumnes i professors del centre italià Liceo Cevolani de Cento que estava fent al nostre centre l’estada Erasmus +.
Durant les 5 hores de Marató es llegeixen textos en les diferents llengües que s’estudien al centre: català, castellà, anglès, francès, i en aquest cas també en italià.
Durant la Marató de lectura es fa el lliurament dels premis del concurs literari que s’organitza des de la Biblioteca i des dels departaments de Llengües, Català i Castellà.

