L’Institut d’Alcarràs, capdavanter en projectes Erasmus

2018_01_31_ALCARRÀS_ERASMUS INSTITUT from InfoLLEIDA on Vimeo.

Durant 2 anys, una trentena d’alumnes de l’Institut d’Alcarràs participaran en intercanvis amb estudiants d’altres països.

Un grup d’alumnes va viatjar a Letònia el passat mes de novembre i dos grups més aniran a Croàcia i Bulgària durant el curs que ve. Tanmateix, l’escola rebrà aquest mes d’abril els estudiants de Letònia, Croàcia i Bulgària que participen en la iniciativa. Més enllà de l’intercanvi, els centres implicats treballaran a distància per elaborar un projecte conjunt.

Aquests són els anomenats KA2, intercanvis per fomentar el treball en equip i l’aprenentatge de l’anglès. Enguany però, l’Institut també participa en els programes Erasmus KA1, en què els professors assisteixen a cursos de formació fora del país i amb l’objectiu de millorar algun aspecte del dia a dia del centre. De moment dues professores han anat a Finlàndia i Estònia a fer un curs sobre innovació pedagògica i l’any vinent dos professors més aniran a Anglaterra.

L’Institut d’Alcarràs porta gairebé 20 anys apostant per aquest tipus d’iniciatives a nivell internacional, però mai abans havia estat tan implicat amb els projectes Erasmus. De fet, aquest és l’únic centre de tota la província amb 2 programes aprovats en la mateixa convocatòria. Ara l’objectiu de l’Institut, és que un alumne individual pugui fer un intercanvi de llarga estada en un altre país.