Barem definitiu preinscripció 2024-25

Llistes

 

Sol·licitud d’ajuts per a menjador escolar del curs 2024-25

Document

Hem participat al XIII campionat de Scrabble escolar

Dissabte 21 de maig, una representació de 22 noies i nois de la comunitat de joves (secundària) va participar al XIII Campionat de Scrabble escolar, organitzat per l’Associació de Scrabble escolar de Catalunya, que va tenir lloc a la Lleialtat Santsenca, a Barcelona. L’alumnat jugava en parelles i en alguna ocasió van competir dues parelles del nostre centre. També van tenir l’oportunitat de conèixer altres participants vinguts d’arreu de Catalunya i, també, del País Valencià i la Catalunya Nord.

Tot l’alumnat va jugar 3 rondes d’uns 45 minuts cadascuna. Al final, es van lliurar les medalles de participació a tot l’alumnat i es va donar a conèixer la classificació final. De la nostra categoria (que era 1r i 2n d’ESO), van quedar en un 2n lloc l’Eneas i el Roger de 1r d’ESO! Enhorabona!

A banda d’això, volem agrair l’acollida que ens va oferir l’Associació de Scrabble escolar i el suport de les famílies del nostre centre perquè els seus fills i filles poguessin participar en el campionat.

Al voltant d’aquesta activitat, que portem mesos preparant, ens emportem una motxilla carregada de bons moments!

2ª Edició del Concurs Literari de Sant Jordi

Aquest matí, per commemorar la Diada de Sant Jordi, hem celebrat la 2a edició del concurs literari. S’ha fet entrega dels premis als guanyadors i a les guanyadores dels diferents nivells i categories d’Educació Primària. Les categories en les quals han participat han estat les següents:

  • 1r. Acròstic
  • 2n. Rodolí
  • 3r. Narració
  • 4t. Narració (castellà) i acròstic (anglès)
  • 5è. Recepta creativa (català) i acròstic (anglès i francès)
  • 6è. Còmic (català), cal·ligrama (anglès) i acròstic (francès)

La comissió de biblioteca ho ha tingut molt difícil per escollir als i les guanyadores, ja que tots i totes han fet una gran feina.

Pel que fa a Secundària, s’han organitzat diverses activitats, des d’activitats plàstiques com un blackout poetry i un collage poètic, passant per un taller de bastoners a càrrec dels Bastoners de Terrassa a la carpa del Parc de Vallparadís. A l’última franja del matí han anat al centre cívic Alcalde Morera on han fet el lliurament de premis del concurs artístic, així com alguns alumnes han interpretat diverses peces musicals. També s’ha fet un reconeixement a les millors fotografies matemàtiques i als tres alumnes que han quedat dins del 5% de la millor puntuació de les Proves Cangur a nivell de Catalunya.

Aquí podreu trobar un recull de fotografies per veure qui ha estat l’alumnat premiat i com ha anat la Diada.

Projecte Monogràfic: el Mar Mediterrani

Aquest any l’alumnat de l’IE Sala i Badrinas hem estat treballant el Mar Mediterrani com a Projecte Monogràfic de centre.
L’últim dia de trimestre va tenir lloc la mostra de tancament del projecte que fem oberta a alumnat i famílies per tal d’intercanviar aprenentatges entre comunitats.
Vam poder submergir-nos en un fons marí creat per la comunitat de petits, amb tots els animals i plantes propis del nostre mar, i on vam poder viure la problemàtica dels plàstics i l’impacte que hi tenen.
També vam poder passejar pels reptes de la comunitat de mitjans, on vam descobrir vaixells construïts per l’alumnat, pirates i moltes coses més…
A la comunitat de grans ens vam embarcar en un creuer pel Mediterrani i vam anar descobrint aspectes culturals, històrics i ecològics en cadascuna de les parades.
Finalment vam poder gaudir dels jocs de taula i breakouts que ens va preparar l’alumnat de la comunitat de joves.
Tota una experiència que va venir acompanyada d’una simbòlica cantada d’havaneres i un “rom cremat” molt peculiar.
Esperem que la propera mostra pugui ser ja amb plena normalitat, amb l’alumnat explicant i presentant les seves experiències al 100%.

Fins llavors, seguirem remant plegats!

Setmana de la coeducació i feminisme

Ahir, dia 8 de març, amb el dia de la dona, i amb l’activitat “La dona de la meva vida”, vam posar fi a la setmana de la COEDUCACIÓ I FEMINISME.

La Lila, un titella molt simpàtica, ha anat introduint cada dia un bloc diferent:

  • Identitat de gènere
  • Violència de gènere
  • Igualtat de gènere
  • Diversitat familiar

A partir d’aquests, hem generat a l’aula converses i  reflexions per parlar de la diversitat de gèneres, identitats i orientacions sexuals, sobre com ens sentim dins del nostre cos i el rol que tenim, el paper de les dones a la història, la visibilitat (o no) de les dones, els estereotips de gènere, la diversitat de famílies…

Vam valorar que cada dia faríem una reflexió sobre el món que ens envolta i la pròpia identitat. L’escola és un espai d’acompanyament a l’infant i és per això que veiem que cal aprofitar aquest entorn per poder compartir amb els iguals.