Sortida a Tarragona

El passat 16 de desembre un grup d’alumnes de 2n de batxillerat va fer una sortida a Tarragona per assistir a la representació d’Aigües encantades, de Joan Puig i Ferreter. Aquesta obra s’inscriu en el context dels drames d’idees i passions del Modernisme. La història es desenvolupa en un univers proper, en un context mediterrani i rural, que serveix a l’autor per mostrar la lluita entre l’impuls regenerador associat al coneixement racional i científic, i les forces de la tradició, l’integrisme i la ingenuïtat popular.

En sortir del teatre, vam visitar el Museu Bíblic, on vam entendre com era un refugi dels que es van habilitar durant la Guerra Civil i vam experimentar les sensacions de les persones que s’hi van amagar. També vam desplaçar-nos a la plaça dels Sedassos, on hi havia la casa que va ser el consolat alemany durant la dictadura de Franco,  i vam aturar-nos a la plaça de la Font, que va ser l’escenari en què es va proclamar la Segona República a Tarragona.

Finalment, ens vam acostar a la torre de Pilats, a la plaça del Rei, que va ser presó durant bona part del segle XX i va acollir molts dels represaliats del bàndol republicà durant la postguerra.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>