L’alumnat de primer i segon curs del CFGM de Sistemes Microinformàtics i Xarxes ha realitzat recentment una sortida a Barcelona per visitar el Barcelona Supercomputer Center (BSC), una de les institucions de referència en computació d’alt rendiment a escala europea.
El BSC, situat al Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya, acull infraestructures científiques de primer nivell. Durant la visita, els nostres alumnes van poder conèixer de prop el funcionament del Marenostrum 5, un dels supercomputadors més potents del continent i peça clau en nombrosos projectes de recerca internacional.
Tot i això, una part de l’edifici annex es trobava en obres, fet que va impedir que l’alumnat pogués accedir a la gran novetat del centre: un ordinador quàntic fabricat íntegrament amb tecnologia europea, una fita tecnològica que situa el BSC al capdavant de la investigació en computació quàntica.
Malgrat aquesta limitació, la visita va ser molt enriquidora i va permetre a l’alumnat aproximar-se al món de la supercomputació, conèixer les seves aplicacions i comprendre el paper essencial que juga en l’evolució de la ciència i la tecnologia.
Des del centre, valorem molt positivament aquesta sortida, que contribueix a reforçar l’aprenentatge pràctic i a despertar vocacions tecnològiques entre l’alumnat del cicle.





