Història del Poble Gitano

El passat divendres 12 de maig, el professor de llengua catalana Andrés Alcántara va presentar alguns dels grans temes de la història i la cultura gitanes als alumnes de 4t d’ESO.

La conferència repassava en primer terme els orígens del poble romaní a la regió del Punjab i del Rajastan a l’Índia, la seva migració i dispersió per Europa i la seva entrada a la Corona d’Aragó el 1425. També es va tractar el període d’antigitanisme (1499-1978) en què es van promulgar a Espanya més de 200 lleis contra el Poble Gitano, fent èmfasi en la primera pragmàtica antigitana de 1499 i l’intent de genocidi de 1749, conegut com “la gran batuda”, així com el Samudaripen, l’holocaust gitano sota el règim nazi.

Els alumnes s’han mostrat molt interessats i agraïts per haver tractat un tema que la majoria desconeixia. El nostre centre continua treballant en la lluita contra les desigualtats i la inclusió de tots els col·lectius. Per a un futur millor per als alumnes i per al barri.