Criquet

Amb la col·laboració del Consorci de Normalització Lingüística i el Servei de Mediació duem a terme un projecte de criquet per visibilitzar la diversitat de referents esportius al nostre entorn, al mateix temps que s’afavoreix una visió positiva de les diferents cultures tot trencant amb prejudicis i estereotips.

Hi ha un grup motor format per 6 alumnes de l’institut que són de l’Índia i del Paquistan, els quals han rebut una formació de llengua per tal d’ensenyar als seus companys i companyes a jugar al criquet, l’esport rei dels seus països.

Ja s’han fet les primeres pràctiques a Educació Física, i el grup motor ha fet molt bé la seva tasca com a profes de criquet. Properament, s’intentarà quedar amb l’institut Europa (que també fa aquest projecte) per fer partits interinstituts.

En aquest vídeo podeu veure tot el procés del projecte “El Criquet Uneix”.

Es mostra la fase de formació, l’activitat del servei, la difusió, l’avaluació i la festa de cloenda final. El més important és l’enriquiment personal que s’emporta tot l’alumnat i com han gaudit del projecte.

Cloenda del Projecte Criquet:

El passat dimecres 7 de juny va ser la jornada de tancament del projecte   de Criquet. Ho vam celebrar amb un partit contra l’institut Europa i va ser una tarda molt divertida i emocionant.

Donem les gràcies a l’alumnat de Paquistan i Índia, ja que van ensenyar l’esport als seus companys i companyes durant el curs, i van engrescar molta gent a participar en aquest partit de criquet.

Ha quedat clar que l’esport no té fronteres i que és capaç d’unir a cultures i instituts diferents.