Sortida a CosmoCaixa

Els alumnes de 4t ESO i 1r de Batxillerat a Cosmocaixa Barcelona

El dia 1 de març de 2018 els alumnes de 4t d’ESO (els qui cursen estudis de física i de química com a matèria optativa) i els alumnes de 1r de Batxillerat de la branca cientificotecnològica van fer un taller de so i d’acústica i, acte seguit, una visita a CosmoCaixa Barcelona.

Pel que fa al taller, es va parlar de com es transmet el so. Aquesta activitat vol acostar, de manera vivencial i experimental, l’alumne al concepte del so i de les seves característiques: instruments musicals, aparells de mesura acústica i tècniques informàtiques permeten als alumnes comprendre què és el so, com viatja i quines característiques té.

Aquest taller presenta un seguit d’experiments amb els quals s’introdueixen conceptes com la longitud d’ona, els ultrasons, el volum, la freqüència, el timbre i la ressonància.

Després del taller, els membres de la sortida vam visitar CosmoCaixa Barcelona, que és un museu de ciència de l’Obra Social “la Caixa” amb seu a la ciutat comtal (carrer d’Isaac Newton, 26). Fou inaugurat l’any 2004 després de la remodelació del seu predecessor, el Museu de la Ciència de Barcelona, inaugurat el 1981.

A CosmoCaixa Barcelona s’expliquen diferents conceptes de física que hem pogut veure al llarg del curs, com la caiguda lliure, el principi d’Arquimedes, la refracció, la difracció, etc.

Finalment, cal fer esment que també hi havia una interessant exposició sobre dinosaures.