Setmana Taller de Teatre 1r ESO

Durant una setmana, els alumnes de 1r d’ESO van realitzar el crèdit de síntesi que va consistir en en un curs de teatre i en el qual van treballar, des de una mirada social i analista, la qüestió de la Igualtat de gènere.
Es va realitzar un treball a través del joc escènic per tal de fomentar la consciència a tot l’alumnat de la necessitat de la mirada de gènere. Van apredre a treballar des d’un punt de vista crític, el respecte, la diversitat, la comunicació i el treball en grup.
Lluny d’imposar cap prisma pel que fa a la temàtica, aquest crèdit de síntesi va ser un espai de creació on totes les visions, sempre des del respecte, van ser benvingudes i celebrades com a material per desenvolupar i crear.
Una de les bases va ser la tolerància, l’intercanvi d’opinions i de mirades i la capacitat d’aprenentatge a ser flexible davant les idees noves.
El taller va tenir com a punt de partida els jocs i propostes que els inspiriréssin i, sobretot, que els permetéssin relacionar-se amb altres maneres de sentir, imaginar i expressar.
A partir del tema “Igualtat de gènere” i tot el que ens evoca, vam crear material escènic i, de tot aquest material generat, se’n va fer una peça teatral que van representar davant el seu grup classe (grup bombolla).
Aquest crèdit de síntesi ha estat possible gràcies al projecte POEFA, l’Ajuntament de Pallejà i el grup de teatre L’Escènica.