Treballem les auques a Català i Socials

bruixa aucaDes de les matèries de Llengua Catalana i Ciències Socials, hem estat treballant amb els alumnes de 2n d’ESO la poesia narrativa catalana i l’època medieval, respectivament. Per tal d’aprofundir en els seus aprenentatges, enguany ens hem unit totes dues matèries per treballar un producte comú: les auques medievals. Els resultats obtinguts han estat tan bons, creatius i originals, que ens agradaria compartir-los amb totes les famílies.

A continuació trobareu un recull de les auques finalistes que vam presentar a l’edició de Sant Jordi 2021. Ens va costar molt decidir-nos i ens va saber greu no haver pogut seleccionar-ne més. Totes eren fantàstiques!

La bruixa de les cendres (2n C), auca guanyadora de Sant Jordi 2021: Aquesta bruixa dolenta de l’edat mitjana s’enfronta al seu destí: morir cremada en una foguera. Se’n sortirà?
Autors: Miquel Muñoz, Bernat Puigventós, Rubén Reina i Jana Soto

Peronella (2n A): Una visió diferent i empoderada de Peronella, reina d’Aragó al segle XII, amb un final inesperat.
Autors: Abril Boira, María Pérez, Martina Rillo i Aitor Sierra

Guifré el Pilós (2n B): La història del mític comte de Barcelona, escrita en versos de set síl·labes i rima consonant.
Autors: Abril Estopañán, Fernando Fernández, Gabriel Losa i Lucía Sandoval

La princesa de foc (2n B): Una versió d’un conte clàssic de princeses ambientat en l’època medieval, que ens ensenya a valorar el que realment importa.
Autors: Ingrid Badia, Aina Eraus, Mar Muñoz i Omaima Zohri

Una guerra medieval (2n C): Una guerra sagnant i crua, com les que es vivien en aquella època…
Autors: Irene Cobler, Gabriel Florido (també autor dels dibuixos), Vladimir Klym i Claudia Yáñez

L’Eloy, el cavaller (2n D): Una història d’amor típica medieval, però amb un final sorpresa…
Autors: Aaron Aberaouze, Ignasi Felguera, Laia Palet i Aleix Rácano.

El monjo Pin (2n D): La vida d’un monjo en un monestir, i del seu enfrontament amb el diable!
Autors: Jordi García, Lucía Lauri i Juan Carlos Martínez.