SORTIDA DE MÚSICA

El passat 3 de maig del 2019 els alumnes dels grups de l’optativa de música de 4t de l’ESO vam realitzar una sortida a Barcelona per veure el funcionament d’un assaig de l’OBC i després vam fer una visita autoguiada al Museu de la Música.

A l’assaig de l’OBC ens van explicar el dia a dia d’un professional de la música: quantes hores treballen, quants concerts fan, com assagen, quant cobren…etc. Després, vam veure una estona l’assaig sentint l’orquestra simfònica al complet en directe. Per a molts, va ser la primera vegada que sentien una orquestra tocant en directe, i a més a més, amb la Sala al complet per a nosaltres!

Seguidament, al Museu, vam veure gran quantitat d’instruments musicals, de diferents èpoques i diferents indrets. Alguns dels instruments, únics en el món i d’altres, amb unes històries i anècdotes que ens deixen bocabadats. Vam acabar gaudint a la Sala interactiva on vam poder experimentar nosaltres mateixos amb alguns instruments.

Com explica la Jeaneth, “L’assaig de l’orquestra va ser fascinant, les obres em van deixar bocabadada. La visita al Museu de la Música va ser molt interessant. Allà vam tenir el plaer de veure instruments d’arreu del món, alguns, desconeguts per a mi. Personalment, feia poc que hi havia estat, i tot i això, em va sorprendre tornar a gaudir tant de la visita. Sense dubte, una experiència inoblidable.”

L’Alba ens explica la seva experiència: “Quan vam anar a Barcelona, vam poder veure l’assaig de l’OBC, amb músiques realment boniques. En total van ser dues cançons i les dues van ser molt emocionants. Després de veure aquest petit assaig vam veure el museu de la música, on tenien moltíssims tipus d’instruments, tots diferents i de diferents parts del món. Va ser una experiència molt divertida i que mai oblidaré”

També, l’Eve ens diu que “La sortida a l’OBC va ser genial! Les persones que valorem la música, l’esforç que hi ha darrere de cada actuació i la coordinació de tot l’equip musical, ens ho vam passar d’allò més bé. Només calia relaxar-se i escoltar tot el que seria un ambient musical de pel·lícula. Va ser fascinant i em va agradar moltíssim.
El museu també va estar molt bé, vam veure coses que mai havíem vist abans i em va semblar fascinant l’evolució d’instruments i de materials que hi ha i que hi havia a cada tribu indígena.
Però sense gens de dubte, el que més em va agradar de tota la sortida és haver pogut escoltar l’orquestra i haver pogut presenciar en directe un dels assajos, de la coordinació que hi ha a l’Auditori i de la comunicació entre el director i els músics.
Quan va acabar i ja era l’hora de marxar d’aquella sala tan ben dissenyada, em va entristir una mica perquè volia continuar escoltant aquella meravella, però el guia ho va compensar contestant totes les preguntes que teníem sobre les persones que treballaven com a instrumentista professional i sobre el director.”

I la Lucia opina que “Va ser una molt bona excursió, ens ho vam passar molt bé, vam descobrir nous instruments i vam poder gaudir d’un increïble assaig, ho repetiria una i mil vegades més.”