VIII Jornada Científica. Col·laboració de la família de Medi Ambient

El divendres, 11 de març, es va celebrar la VIII Jornada Científica que organitza la professora Marta Marfil a l’institut Mercè Rodoreda. Aquest any han participat els cicles formatius de la família de Medi Ambient de l’institut (Química i Salut Ambiental, QSA, i Educació i Control Ambiental, ECA).

El vídeo següent del programa Aula L’H de la Televisió L’Hospitalet (@TelevisioLH) mostra la col·laboració de la família de Medi Ambient amb els alumnes de 4t d’ESO i 1r Batxillerat (@IRodoreda).

Les activitats d’aquest any han sigut molt diverses:

• 1r d’ESO: taller conduït per Explorium sobre el cor i els pulmons. Pel·lícula científica.
  • 2n d’ESO: tallers de robòtica i jocs matemàtics. Xerrada amb Sònia Fernández, autora del llibre “ La porta dels tres panys”.
  • 3r d’ESO i 4t d’ESO (humanístic i opció A): xerrades científiques i gimcana científica al pati.
  • 4t d’ESO (científic): Tallers mediambientals conduït pels alumnes d’ECA del centre (Àmbit sobre biodiversitat: “Cluedo” invasor. Àmbit sobre gestió de residus: Reciclana. Àmbit sobre l’aigua del riu: Del riu al microscopi). Espectacle de The Big Van Ciencia (#BigVanCiencia) a l’Auditori Barrades.
  • Primer de Batxillerat: Experiments al laboratori conduït pels alumnes de QSA del centre. Espectacle de The Big Van Ciencia (#BigVanCiencia) a l’Auditori Barrades.

A les xerrades científiques (cartell de conferenciants) han participat:

• Laura Poll “Viatge a l’exterior de la Terra”.
  • Mireia Querol “I tu, ja ets prou sostenible? Repercussions socials de no ser-ho.”
  • Les Lucifareses. Miriam Comet i Judit Ferrusola “Virus i bacteris”.
  • Edu Riol. “Supervolcans”
  • Esteban Hoffman. “El embrión fantástico: filmando cómo se protege a las células madre.”
  • Antonio Bernal. “Experimentos sobre la presión”.

Gràcies a tots/es per la seva implicació i col·laboració.

Professorat d’ESO, Batxillerat i CF de Medi Amibent