Tasques, criteris i horaris no presencials del 3r trimestre

Aquest dimarts 14 d’abril reprenem el curs de forma telemàtica i començarà la 3a avaluació. El Departament d’Educació vol que es pugui fer de forma no presencial. Això ens obliga a canviar els criteris d’avaluació, evidentment. Com ens passa als professors, les famílies esteu teletreballant, heu de compartir ordinador per torns, alguns només tenen un mòbil per treballar, uns estan hiperconnectats i d’altres han de compartir casa amb dues famílies més. El professorat ens hem d’adaptar a aquest realitat i plantegem tasques que puguin arribar a tothom. El retorn i seguiment és fonamental. La plataforma Moodle ajuda en aquesta direcció. Els professors que no estan a la plataforma han donat els seus correus per poder resoldre dubtes i recances.

Us informem també dels horaris previstos perquè tingueu una referència de treball a casa. Si algun professor té previst fer videoconferència ho farà seguint aquest horari. No obstant això, el seguiment es farà, de forma general, mitjançant la plataforma Moodle i el correu electrònic. És un horari reduït on els professors estaran disponibles. Però ja us podeu imaginar que hi ha professors i famílies que no es podran connectar en aquell moment. Cap problema, el professor o el tutor avisarà que malgrat els alumnes treballin en aquell horari ell en farà el seguiment en un altre moment. Si l’alumne no es pot connectar en aquell moment doncs que ho faci en l’horari que pugui.

Hem de ser flexibles i a l’hora tenir en compte que les tasques ara no són voluntàries, però sí seran adaptables i s’hauran de lliurar tal com indiqui el professor. Aquestes activitats s’han de retornar als professors perquè puguin ser avaluades. Si algun alumne té problemes per lliurar les tasques ho podrà fer en format físic en tornar al centre. Si teniu algun dubte podeu consultar el tutor del grup. Els alumnes del cicle formatiu de Química ambiental seguiran el curs mitjançant la plataforma Moodle.

Horari de referència Tasques previstes per al darrer període Criteris d’avaluació

Preinscripció Batxillerat 2020-2021

Batxillerat: del 27 de maig al 3 de juny

  • Consulta oferta places Batxillerat
  • Molt important: informació detallada sobre el procediment de preinscripció de Batxillerat aquí
  • Enllaç a la sol·licitud online de preinscripció. El tràmit de presentació de la sol·licitud online s’acaba amb l’enviament del formulari i no s’ha de presentar cap còpia al centre.
  • Enllaç a la sol·licitud amb suport informàtic. El resguard i la documentació acreditativa de la sol·licitud amb suport informàtic i en general la documentació que no s’ha pogut validar electrònicament s’ha d’enviar escanejada o fotografiada per les dues cares a la bústia electrònica oficial del centre a8033912@xtec.cat
    En els casos excepcionals en què no es pugui enviar per correu electrònic el resguard o la documentació, cal demanar cita prèvia al telèfon 638683653 de les 10.00 a 13.00 hores o escrivint al correu del centre a8033912@xtec.cat

  • Cicles Formatius de Grau Mig: del 2 al 8 de juny
  • Cicles Formatius de Grau Superior: del 10 al 17 de juny.

 

Xerrada sobre el batxillerat a l’Institut Mercè Rodoreda

26

Us presentem els detalls del nostre batxillerat a l’Institut Mercè Rodoreda. És un resum del que us haguéssim presentat en una jornada de portes obertes. Ens hagués agradat poder ensenyar-vos les nostres instal·lacions en viu i en directe però l’actual confinament no ens ho permet.

Si teniu algun dubte ens podeu escriure a a8033912@xtec.cat. Recordeu que la data de preinscripció és del 27 de maig al 3 de juny i serà de forma telemàtica. Tota la informació a www.iesmercerodoreda.com i a Twitter @IRodoreda.

Fins aviat!

Nous cicles de la família d’Administració i Gestió per al curs 2020-2021

El proper curs 2020-2021 inciem dos cicles nous de la família d’Administració i gestió. Concretament, iniciem el cicle formatiu de grau mig de Gestió Administrativa i el cicle formatiu de grau superior d’Administració i Finances. Tots dos cicles tenen una durada de 2000 hores (2 cursos acadèmics) i es realitzen en horari de tarda.

Teniu més informació de cadascun d’aquests dos cicles (mòduls, continguts…) en els següents enllaços:

Properament us informarem de les jornades de portes obertes d’aquests dos cicles.

Nous cicles de la família de Seguretat i Medi Ambient per al curs 2020-2021

El nostre vell cicle LOGSE de Química Ambiental es jubila aquest curs i, a partir del curs vinent l’institut oferirà dos nous cicles de la família de seguretat i medi ambient. D’una banda, el cicle formatiu de grau superior de Química i Salut Ambiental (que és el successor de l’actual cicle de Química Ambiental) i de l’altra, el cicle formatiu de grau superior d’Educació i Control Ambiental. Tots dos cicles tenen una durada de 2000 hores (2 cursos acadèmics) i es realitzen en horari de tarda.

Teniu més informació de cadascun d’aquests dos cicles (mòduls, continguts…) en els següents enllaços:

El departament de FP de la família de Medi Ambient ha preparat la següent presentació sobre els dos cicles anteriors, a mode de jornada virtual de portes obertes: CFGS Medi Ambient Presentació Portes Obertes 2020

Cartes amb cor als hospitals de Catalunya

Durant tres setmanes (14 d’abril al 4 de maig de 2020) a les classes de català de 1r C i D hem dut a terme el projecte “Cartes amb cor als hospitals de Catalunya”, que ens ha motivat força. Aquí teniu el recull de cartes de suport al personal sanitari i malalts enviades a l’Hospital del Mar i l’Hospital Clínic de Barcelona. Podeu consultar tot el projecte, que constava d’àudios i vídeos, aquí.  #joemquedoacasa.

Us copiem un extracte de les respostes dels hospitals: “Volem agrair-vos, de tot cor, les mostres de suport i ànim, en forma de paraules, dibuixos o fotografies, que esteu fent arribar als pacients ingressats i als professionals dels nostres centres, en aquests moments tan difícils i sense precedents que estem vivint.” “Gràcies per demostrar que som una societat que no deixa ningú enrere.”

Alumnes de 4t d’ESO fan ciència des de casa

Durant aquesta setmana hi ha hagut alumnes de biologia i geolgia que s’han animat a convertir la cuina de casa en un laboratori: han aconseguit extreure material genètic de les cèl·lules de plàtan. Han utilitzant material casolà i han seguit varios passos. Per a mostrar-nos el que han fet han creat uns vídeos i la veritat és que els resultats obtinguts són boníssims!

A continuació us compartim els links perquè pugueu fer-hi una ullada:

Repte superat pels alumnes de 2n d’ESO en llengua castellana: relats amb portades de llibres

Para afrontar estos días de confinamiento y animar a la lectura -y de paso, estimular la escritura creativa-, nuestros alumnos de 2º ESO superaron el siguiente reto: elaborar un vídeo en el que explicaban, con ayuda de portadas de libros o películas, un relato de temática libre. Aquí tenéis una pequeña muestra de sus muy imaginativas creaciones.

Llegir més»

Tecnologia a casa, dissenyem avions de paper

Els alumnes de 1r d’ESO, en el marc del tema sobre fustes i paper, han estat reptats a fer un avió de paper. Però no un avió qualsevol… Havien de cercar informació i construir un avió que mai haguessin fet. Molts s’ho han pres molt seriosament i han fet una pila d’avions xul·líssims. El resultat us el resumim en un vídeo. Esperem que el gaudiu i que us animeu a fer avions de paper.

Gràcies a tots i totes els que heu participat en aquest repte.

Els alumnes de l’Institut Mercè Rodoreda són magnífics (creacions per Sant Jordi)

Us presentem els treballs que els alumnes han presentat als Jocs Florals d’enguany. Recordeu que hi havia diverses categories:

Llegir més»

Cartes i dibuixos als pacients i professionals de l’Hospital de Sant Pau

Els alumnes d’atenció a la diversitat ens hem engrescat a participar en el projecte #missatgesquecuren. Hem fet arribar unes cartes i dibuixos als pacients i professionals de l’Hospital de Sant Pau que necessiten tot el nostre suport.

L’hospital s’ha posat en contacte amb nosaltres i ens han donat les gràcies amb aquest missatge:

Perquè els missatges bonics també ajuden a cuidar-nos i protegir-nos. En nom de pacients i professionals, moltes gràcies!!!!