Les pràctiques en empresa dels cicles de medi ambient

Hola. Em dic Rosa Maria, i soc alumna del CFGS d’Educació i Control Ambiental del nostre institut. Des de primers de maig estic fent la meva formació en centres de treball. Tot seguit comparteixo les meves primeres impressions.

La formació en centres de treball comporta que una part de les hores del cicle formatiu es fan en una empresa, entitat o institució relacionada amb el perfil professional. En el meu cas la realitzo amb l’equip tècnic de l’àrea de medi ambient de l’Ajuntament de Corbera.

Crec que en el meu cas he fet sort, ja que he trobat dues persones que desenvolupen la seva professió amb una implicació extraordinària, fan molt bon equip. Trobo que és molt important que els i les tutores de l’empresa s’impliquin i et vegin com un valor potencial i una oportunitat de transmissió de coneixements.

Les acompanyo a quasi totes les tasques de fora l’ajuntament i m’impliquen en tot moment en el que s’ha de fer. Pel que fa a les tasques més administratives, tràmits, documents, etc… a la mesura que la feina els hi permet, m’expliquen totes les situacions i casuístiques. Jo les ajudo en la compleció i creació d’alguns dels documents.

També és veritat que el volum de feina que tenen no els permet estar tot el dia pendents exclusivament de mi. Encara no puc participar en totes les tasques de l’àrea. En aquests casos em dedico a informar-me i formar-me de forma més autònoma, llegint programes, documents tècnics… A continuació esmento alguns exemples de les activitats en les que participo actualment:

• Redacció i implantació de projecte de recollida de residus porta a porta.
  • Control i seguiment de nius i trampes de vespa asiàtica
  • Valoració i protecció d’arbres centenaris per a la seva catalogació.
  • Compliment de normativa per a la prevenció d’incendis de franges de seguretat de les urbanitzacions (estassada i neteja de sotabosc)
  • Compliment d’ordenances pel que fa a la poda d’arbres en parcel·les particulars.

També està previst que visitem les escoles del municipi per fer-ne divulgació

Tot just fa una mica més d’un mes que he començat i faig una valoració molt positiva de la meva estada. De ben segur que més endavant aniré fent i aprenent moltes més coses encara.

Rosa Maria Aguilar