Dia de la crep

La setmana passada els alumnes de l’optativa de francès de 3r d’ESO van estar cuinant creps. El dia 2 de febrer van celebrar el Dia de la crep, conegut a França com La Chandeleur. L’origen de la festa és una tradició pagana relacionada amb la fertilitat dels conreus i més endavant es va transformar en una festa catòlica.

La tradició és preparar creps amb la família i menjar-se-les. Normalment se celebra a la tarda i hi ha algunes supersticions, com ara que si gires la paella amb la crep amb la mà dreta tindràs sort si a la mà esquerra hi tens una moneda d’or. Sigui com sigui, l’alumnat de l’optativa de francès va preparar els ingredients -llet, mantega fosa, sal, farina i ous- i va cuinar unes creps boníssimes. Per llepar-se’n els dits!