Celebrem el Dia Mundial de la Poesia, 21 de març

Avui dijous 21 de març és el Dia Mundial de la Poesia. Enguany a l’institut -des dels departaments de Visual i Plàstica i Català- s’ha elaborat un mural que, amb el nom de “Cent anys, cent versos”, vol retre homenatge als poetes Vicent Andrés Estellés i Joan Salvat-Papasseit. Aquest 2024 és l’Any Papasseit, perquè fa cent anys que aquest poeta avantguardista va morir a Barcelona. I també és l’Any Estellés perquè va néixer a Burjassot fa cent anys

Des de l’optativa de 4t de Visual i Plàstica s’han retolat els títols, amb grafies originals i ben artístiques, s’han dibuixat els rostres d’aquests poetes tan rellevants, tot emprat el collage, i s’ha realitzat el muntatge del mural. A més, també s’han creat collages amb poemes d’ambdós autors.

Des de català, a 3r d’ESO, s’ha treballat Estellés com a poeta representant de la veu col·lectiva d’un poble, d’un lloc i una època. Un intel·lectual que va reivindicar, per damunt de tot, el dret a l’alegria. L’alumnat ha creat a partir de la lectura dels seus poemes uns treballs que el recorden, des de versos, dibuixos fins a recreacions ben creatives. A 1r d’ESO s’ha treballat Papasseit gràcies a l’estudi de la poesia visual en el seu més ampli espectre, des dels antecedents d’Apolinaire, Mallarmé passant per Foix, Papasseit, Pedrolo, Viladot, Brossa o Brustenga. S’han presentat les avantguardes, tot fent un recorregut pels cal·ligrames més coneguts de l’autor. L’alumnat han recreat dos poemes: els cal·ligrames “Com sé que es besa” d’El poema de la rosa als llavis (1923) i “Les formigues” dedicat a Josep Llompart, i també s’han redactat les biografies dels dos autors.

A més a més, a la biblioteca ens hem fet ressò del Dia Mundial de la Poesia amb una mostra de llibres de poetes de renom, des de Machado, Lorca o Miguel Hernández a Foix, Maragall, Estellés o Papasseit, entre molts d’altres. Feliç Dia Mundial de la Poesia!