ALUMNES DE CICLES PARTICIPEN EN L’ACTIVITAT “ESCAPE ROOM FINANCER” DE LA FUNDACIÓ MAPFRE

La setmana passada, l’alumnat de 1r del cicle formatiu d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa i del cicle de Sistemes Microinformàtics i Xarxes del nostre institut van participar en un taller en línia anomenat “FinExit: El Escape Room Financer” finançat per Fundació Mapfre i dirigit per Ciència Divertida, la durada de la qual va ser aproximadament d’una hora.

Aquesta activitat va tenir per finalitat transmetre a l’alumnat coneixements pràctics sobre qüestions econòmiques i financeres, com ara especificar el capital social mínim per a constituir una societat limitada, determinar l’IBAN d’un compte bancari, identificar el salari líquid de la nòmina d’un treballador, entre altres. Per a això, a l’alumnat se li proposava un repte: desemmascarar una trama internacional que s’havia infiltrat en una de les majors empreses del país amb la intenció de descapitalitzar-la, convertir tots els seus actius en Bitcoins i transferir-los a un compte impossible de rastrejar. Per a aconseguir-ho havien d’entrar en una oficina i desxifrar, a través de missatges de correu electrònic, aplicacions de mòbil i diferents documents, les claus contingudes per a evitar que la borsa i l’economia nacional s’enfonsés.

Des del departament d’Informàtica valorem positivament aquesta iniciativa, perquè és una opció diferent i divertida perquè el nostre alumnat aprengui a analitzar la informació econòmica d’una empresa.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *