PROJECTE CANVI CLIMÀTIC PROJECTE CANVI CLIMÀTIC

Pol Crusellas, Dúnia Farré, Hug Peraire, Ponç Pujals, Isaí Torres i Núria Vidal

Els i les alumnes de 2n d’ESO, durant el 2n trimestre han realitzat un projecte en grups relacionat amb el canvi climàtic, englobant quatre assignatures: anglès, socials, mates i fìsica i quìmica.

Al final de la segona hora havien d’omplir una coavaluació i un diari de treball per controlar la feina realitzada en cada sessió.

La primera fase es tractava en informar-se sobre tot el tema de l’escalfament global i els seus problemes mitjançant audiovisuals, articles i qüestionaris. Per exemple, un dels formularis que havien de dur a terme consistia en calcular la petjada ecològica de cadascú que indica quan gastes en la teva llar, la teva alimentació, les compres i el teu transport.

Per acabar aquesta recerca d’informació el director de l’agència de residus Isaac Peraire els va venir a fer una xerrada sobre els diferents residus i la recollida selectiva (PAP). També van tenir l’oportunitat de fer una ronda de preguntes per saber alguna cosa que els interessés o que tinguessin curiositat.

Abans de passar a la següent etapa també varen veure els ODS relacionats amb el canvi climàtic i de què es tracta cada un d’ells.

Un cop acabada la fase de reconeixement, van començar a dissenyar el “GreenLapBook”. Aquest consisteix en realitzar un quadern desplegable interactiu realitzat amb materials reciclables. Aquí hi havia d’haver-hi reflectit les principals idees de la causa  que volien investigar, causes i efectes, zones on ho pateixen, experiments (social i científic) i possibles solucions.

Un cop acabat el GreenLapBook varen començar a pensar els objectius sobre el projecte final. També van posar en marxa les dues investigacions. La social amb una entrevista i una enquesta a l’alumnat de l’institut i la científica amb diferents tipus d’experiments utilitzant el mètode científic.

Per acabar el projecte van crear la memòria amb tota la informació i els coneixements que havien obtingut durant el treball i van fer una presentació que van exposar davant la classe, alguns professors i les famílies.

Els alumnes els ha cridat l’atenció el projecte ja que és un treball més dinàmic però alhora els ha semblat llarg.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *