Pol Crusellas, Dúnia Farré, Hug Peraire, Ponç Pujals, Isaí Torres i Núria Vidal
Els i les alumnes de 2n d’ESO, durant el 2n trimestre han realitzat un projecte en grups relacionat amb el canvi climàtic, englobant quatre assignatures: anglès, socials, mates i fìsica i quìmica.
Al final de la segona hora havien d’omplir una coavaluació i un diari de treball per controlar la feina realitzada en cada sessió.
La primera fase es tractava en informar-se sobre tot el tema de l’escalfament global i els seus problemes mitjançant audiovisuals, articles i qüestionaris. Per exemple, un dels formularis que havien de dur a terme consistia en calcular la petjada ecològica de cadascú que indica quan gastes en la teva llar, la teva alimentació, les compres i el teu transport.
Per acabar aquesta recerca d’informació el director de l’agència de residus Isaac Peraire els va venir a fer una xerrada sobre els diferents residus i la recollida selectiva (PAP). També van tenir l’oportunitat de fer una ronda de preguntes per saber alguna cosa que els interessés o que tinguessin curiositat.
Abans de passar a la següent etapa també varen veure els ODS relacionats amb el canvi climàtic i de què es tracta cada un d’ells.
Un cop acabada la fase de reconeixement, van començar a dissenyar el “GreenLapBook”. Aquest consisteix en realitzar un quadern desplegable interactiu realitzat amb materials reciclables. Aquí hi havia d’haver-hi reflectit les principals idees de la causa que volien investigar, causes i efectes, zones on ho pateixen, experiments (social i científic) i possibles solucions.
Un cop acabat el GreenLapBook varen començar a pensar els objectius sobre el projecte final. També van posar en marxa les dues investigacions. La social amb una entrevista i una enquesta a l’alumnat de l’institut i la científica amb diferents tipus d’experiments utilitzant el mètode científic.
Per acabar el projecte van crear la memòria amb tota la informació i els coneixements que havien obtingut durant el treball i van fer una presentació que van exposar davant la classe, alguns professors i les famílies.
Els alumnes els ha cridat l’atenció el projecte ja que és un treball més dinàmic però alhora els ha semblat llarg.