Guanyadors del Certamen Literari Isidre Beltrà

El concurs ISIDRE BELTRÀ, que enguany celebra la seva 24ª edició, ja fa molts anys que contempla les modalitats de Literatura i Fotografia, però el curs passat va incorporar com a novetat, amb un gran èxit de participació i un alt nivell de creació, la modalitat de Bookface, que segons sembla, va venir per quedar-s’hi.

La participació ha estat notable, ja que d’un total de 302 alumnes, s’han presentat a les diferents modalitats uns 167 noies i nois que venen a representar un 55,2% de l’alumnat total de l’institut. Més concretament per cada categoria establerta, el nombre de treballs presentats són:

• 48 de 1r d’ESO
  • 13 de 2n d’ESO
  • 44 de 3r d’ESO
  • 32 de 4t d’ESO
  • 13 de 1r de Batxillerat
  • 24 de 2n de Batxillerat

Tal com estava establert en les en les bases del concurs, el nombre de premiats de cada categoria va en relació al nombre de treballs presentats així com també de la qualitat. La dotació econòmica que s’entrega als premiats prové de la AFA.

Fotografia matemàtica

Les  fotografies guanyadores en el concurs de fotografia organitzat pels departaments de Matemàtiques i Ciències Naturals que proposaven el tema següent: «Som un món sostenible?». són:

Dins la 1ª categoria corresponent a 1r d’ESO

• El primer premi és per a la fotografia titulada “Reciclem per preservar la geometria viva”.
  • – El segon premi és per a la fotografia titulada “Camina, no consumeixis combustible”

Dins la 2ª categoria corresponent a 2n d’ESO
– Un únic primer premi per a la fotografia titulada “Utilitzem el cilindre quan faci alta”.

Dins la 3ª categoria corresponent a 3r d’ESO
– Un únic primer premi per a la fotografia titulada “Polígons irregulars dins la sequera”.

Dins la 4ª categoria corresponent a 4t d’ESO
– Un únic primer premi per a la fotografia titulada “1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, etc.”.

Dins la 5ª categoria corresponent a 1r de Batxillerat
– El segon premi és per a la fotografia titulada “La projecció del futur”.
– El primer premi és per a la fotografia titulada “Hauríem de ser igual de sostenibles que ells”.

El jurat del concurs fotogràfic ha estat constituït per una representació de tot l’alumnat de l’institut, el professorat dels departaments de Ciències i Matemàtiques i un membre de l’Associació de Famílies d’Alumnes

Haiku

Si bé el curs passat el certamen literari estava dedicat només a la narrativa, aquest any se centra exclusivament en la poesia, una poesia, tanmateix, molt particular, els «haiku», una modalitat que exigeix sensibilitat, simplicitat, emoció i plasticitat, tot plegat recollit en una composició de tans sols tres versos. Els temes a tractar eren a triar entre: l’Amor, la Natura, la Soledat, la Tristesa, l’Amistat, la Mort, l’Alegria, la Por

L’alumnat galardonat amb un premi en les diverses categories de Haiku són:

El jurat ha estat constituït per alumnat de cada nivell més un professor del departament de Llengües i un membre de l’Associació de Famílies d’Alumnes.

Bookface

El curs passat era una novetat, enguany sembla ja ben consolidat i això ho demostra la seva alta participació i qualitat, es tracta del concurs de Bookface. La temàtica ha estat lliure, i el jurat ha estat constituït per un membre de l’equip directiu, el professorat de visual i plàstica, l’alumnat de la comissió de convivència, un membre del PAS i un membre de l’Associació de Famílies d’Alumnes.

El premiats en aquest cas són:

Pel que fa a la 1ª categoria corresponent a 1r d’ESO

• S’ha concedit excepcionalment un tercer premi que és per al muntatge per al llibre El espejo
  • El segon premi és per al muntatge per al llibre Relats solidaris de l’esport.
  • El primer premi és per al muntatge per al llibre Gerónimos.

Dins la 2ª categoria corresponent a 2n d’ESO

• El segon premi és per al muntatge  per al llibre Noel.
  • El primer premi és per al muntatge per al llibre Parlem de vida.

Dins la 3ª categoria corresponent a 3r d’ESO

• El segon premi és per al muntatge per al llibre Tú, yo y un tal vez
  • El primer premi és per al muntatge per al llibre The fault in our stars

Altres premis

Reconeixement als millors classificats en les proves CANGUR que es van realitzar el passat 17 de març.

L’alumne de 1r d’ESO que ha obtingut la millor posició és en Guifré, que ha quedat darrere el 0,08% dels de la seva categoria a tot Catalunya.  A 2n d’ESO, ha obtingut la millor posició en Pol . A 3r d’ESO, la millor classificació ha estat per Maria. La millor posició de 4t d’ESO l’ha obtinguda el Nael. S’ha classificat com el millor de 1r de Batxillerat L’Arnau, que només té per davant el el 0,41% dels de la seva categoria a tot Catalunya. I per acabar, la millor posició de 2n de Batxillerat, l’ha obtinguda Cèlia.

Reconeixement als millors classificats en concurs de pintura mural

Premis referents al mural de la paret del carrer de l’institut. En aquest concurs es concedien dos premis: un per al disseny de la pintura i un altre per a la frase, que fossin commemoratius del 8M i un reconeixement per la col·laboració especial en la plasmació del mural.

El jurat va estar constituït per un membre de l’equip directiu, el professorat de visual i plàstica, els membres de la comissió de convivència i del PAS.