Mònica Vilamú, Vanessa Bruch i Montse Boladeres ens ajuden a entendre el departament de RRHH de les empreses

L’alumnat d’empresa de 1r de batxillerat hem pogut gaudir d’una sèrie de xerrades relacionades amb el departament de RRHH de les empreses, que ens ha permès complementar amb una visió més real a partir d’exemples alguns dels conceptes treballats a l’aula.

Mònica Vilamú: “Cuideu bé les vostres xarxes, són un canal habitual per analitzar un candidat”

La primera de les xerrades ens la va fer la Mònica Vilamú, treballadora de l’ETT Randstad i ex-alumne de l’institut. La Mònica ens va transmetre la seva experiència en els processos de selecció de personal. Ens va donar algunes dades, al nostre parer sorprenents, com que els entrevistadors només estan 30 segons observant cada currículum per triar si aquesta persona passa a la següent fase de selecció, per la qual cosa ens va aconsellar que quan redactem el nostre currículum, pensem en estructurar bé la informació, fer-la atractiva visualment, i també tenir diversos currículums segons l’oferta de treball. Va incidir que és important acompanyar el CV amb un vídeo de màxim un minut i d’una carta de presentació que destaqui el paper que podem jugar en l’empresa i les motivacions que ens condueixen a aconseguir un lloc de treball.

També, ens va remarcar que hem de preparar bé qualsevol prova de selecció, fent simulacres de testos psicotècnics o de personalitat – qüestionaris que indiquen el nostre perfil a través d’un gràfic- i també preparant-nos les respostes habituals de l’entrevista de selecció com per exemple: quins són els nostres punts forts, quines les nostres expectatives, què podem aportar en el lloc de treball, perquè vam deixar l’empresa anterior. Així com informar-nos bé sobre l’empresa per la qual estem fent aquest procés de selecció.

També ens va fer reflexionar sobre la nostra identitat digital en les xarxes socials.

Ens va assegurar que les empreses les utilitzen molt per a poder conèixer el/la candidat/a i, per tant, ens va recomanar que pensem dues vegades abans de publicar qualsevol informació de nosaltres.

La Mònica va incidir molt en la necessitat que la nostra actitud envers una cerca de feina sigui proactiva i a no defallir si no ens escullen, perquè cada entrevista en la que no has estat seleccionat és una oportunitat per fer-ho millor en la següent. Per la qual cosa ens va encoratjar a ser pacients, motivats i optimistes.

Destacats de la xerrada de la Mònica. Escolta-ho en aquests links. 

 

Vanessa Bruch: “Aprofiteu bé aquest anys d’institut per formar-vos, sobretot en les competències que són més importants que les notes “

La següent xerrada va anar a càrrec de Vanessa Bruch, també ex-alumna d’aquest institut i encarregada de la creació de gestió d’equips, primer de l’empresa Kids&us i després de Science Bits. Des de Mèxic i per videoconferència, ens va explicar com s’organitza una empresa des de zero, com es determina quines necessitats de personal hi ha, com es busquen persones que compleixin el perfil que s’està buscant i com s’organitzen jeràrquicament dins l’empresa. També va parlar sobre la importància de la formació i la motivació dels treballadors. Va destacar la necessitat de formar-se de forma periòdica i de crear un ambient on tant l’empresa com els treballadors es marquin reptes que els motivin a prendre responsabilitat i implicar-se en l’organització i ser gestors del seu propi treball. Així, va afirmar, s’aconsegueixen millors resultats i es requereix menys control. La Vanessa ens va dir que era fonamental establir sistemes de comunicació àgil i on pugui participar qualsevol membre de l’empresa.

També ens va comentar com s’ha d’actuar davant d’un treballador que mostra poc interès i ens va assegurar que la millor forma de motivar un treballador és fer-lo sentir part del projecte i fixar objectius que siguin realistes, de manera que quan es vagin complint puguin estar satisfets.

A tall de comiat, ens va aconsellar que aprofitéssim aquests dos anys de batxillerat per formar-nos però també, i sobretot, per desenvolupar les nostres habilitats que són molt més importants que una nota.

Destacats de la xerrada de la Vanessa. Escolta-ho en aquests links. 

Montse Boladeres: “És important que quan treballeu tingueu clar que teniu uns drets però també unes obligacions i que el seu incompliment pot generar un procés sancionador “

L’última xerrada ens la va fer la Montse Boladeres, sòcia de Agil Assessors i especialista en dret laboral. L’objectiu de la visita de la Montse era explicar-nos que les relacions laborals, és a dir, les que s’estableixen entre un empresari i un treballador, estan regulades pel dret laboral, format per un conjunt de lleis i altres normes de rang inferior – com l’Estatut dels treballadors-, a més dels convenis col·lectius negociats per sindicats i els representants dels empresaris. Tota aquest normativa constitueix un marc perquè els contractes respectin els drets dels treballadors i creen unes condicions de treballs respectuoses amb la salut dels treballadors. Cal dir que també hi ha normes que defineixen les obligacions pels treballadors i que en cas que no es compleixin existeix un règim disciplinari i sancionador. La Montse ens va repassar els aspecte més importants que haurem de tenir ben presents quan treballem. Referent als contractes ens va explicar els diferents tipus que hi ha i les possibles modificacions que aquests poden tenir. Els contractes més freqüents que es fan servir són els d’obra o servei, els eventuals per circumstàncies de la producció, i els bonificats per persones amb discapacitat. En canvi, ens va comentar que cada vegada es fan menys contractes de formació i que per tant, costa que els joves s’incorporin al món laboral.

I per acabar uns agraïments. Escolta-ho en aquests links.